تعدادی از ساختمان‌های ناایمن شهر اصفهان پلمب شد؛ استانداردهای ساخت‌وساز باید رعایت شود

شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان گفت: ساختمان‌های ناایمن شهر شناسایی شده، به مالکان آن‌ها اخطارهای لازم داده شده و تعدادی از آن‌ها پلمب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هفتم مهر_ در حاشیه مراسم رونمایی از تجهیزات و بهره‌برداری از نرم‌افزارهای فرماندهی عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: به‌مناسبت هفتم مهر، روز ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به قرارگاه مرکزی این سازمان آمدیم تا به آتش‌نشانان خداقوت بگوییم.

وی با بیان اینکه به‌مناسبت این روز، مانورهایی در ۲۷ ایستگاه آتش‌نشانی شهر اصفهان برگزار می‌شود که به سوی ایستگاه‌های متنوع و متعدد هدایت شدند تا ترافیک در شهر ایجاد نشود، افزود: سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان جزو مجهزترین و بهترین آتش‌نشانی‌های کشور است، در این راستا از نظر تعداد ایستگاه، تجهیزات و امکانات و هوشمندسازی جزو آتش‌نشانی‌های پیشتاز هستیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷ ایستگاه آتش‌نشانی فعال در شهر داریم، در این راستا یک ایستگاه دیگر نیز هفته آینده به این تعداد اضافه می‌شود، همچنین چهار ایستگاه جدید در حال احداث است که در مجموع تعداد ایستگاه‌ها به عدد ۳۲ خواهد رسید، بنابراین تا رسیدن به استانداردها فقط ۸ ایستگاه کم داریم که در بودجه ۱۴۰۴ اعتبار لازم برای آن پیش‌بینی‌های شده است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی اصفهان از حیث مکان و تجهیزات تا پایان سال آینده جزو بهترین‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان گفت: در این راستا تشریفات قانونی را طی کرده‌ایم و ساختمان‌های ناایمن شهر نیز شناسایی شده است.

شهردار اصفهان گفت: به مالکان ساختمان‌های ناایمن اخطارهای لازم داده شده و تعدادی از آن‌ها پلمب شده است، اما از اینجا به بعد دستگاه قضایی باید عمل کند یا خود مالکان نسبت به رفع خطر اقدام کنند.

قاسم‌زاده در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ایمنی شهرک شهید کشوری و تحقیق و تفحص انجام‌شده از این مجموعه تصریح کرد: تحقیق و تفحص از مجموعه شهید کشوری ابعاد مختلفی از جمله قراردادها، واگذاری‌ها و اختلافاتی داشت که بین شهرداری و شرکت سازنده بود، در این راستا جمع‌بندی‌ها انجام و نتیجه تحقیق و تفحص تقدیم هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان شده است و پیگیری‌های اجرایی متاثر از آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از موارد ذکرشده در گزارش تحقیق و تفحص، ارتفاع ساخت‌وسازها بود که در طراحی آن‌ها، استانداردهای آتش‌نشانی دیده نشده بود، بنابراین دسترسی خودروهای آتش‌نشانی به تعدادی از مجتمع‌های مسکونی به‌دلیل موانع ایجادشده مشکل بود که سعی می‌کنیم با تجهیزات جدید همچون پهپاد این مشکل را برطرف کنیم، اما در ساخت‌وسازهای جدید استانداردها باید رعایت شود.

شهردار اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت فعالیت نیروهای عملیاتی زنان در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در این زمینه نظر قانون را نمی‌دانم، اما در بخش عملیات افرادی باید حضور داشته باشند و انتخاب شوند که استعدادهای جسمی قوی و سخت داشته باشند، بنابراین شاید در بخش اداری یا در حوادثی که پرخطر نیست، راحت‌تر بتوانیم از نیروهای زن استفاده کنیم.

کد خبر 794523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.