سرد،آرام و ناامید کننده

هفته ششم لیگ برتر تا این لحظه ضعیف‌ترین هفته در فصل جاری مسابقات بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، لیگ برتر ایران در آستانه پشت سر گذاشتن هفته ششم از رقابت‌ها است و در آخرین جدال این هفته، امروز _ شنبه هفتم مهر_ دو تیم فولاد و ذوب آهن برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

آمار جالب و شاید تعجب برانگیز درخصوص هفته ششم آرام و کسل بودن آن به رغم برگزاری شهرآورد تهران و تقابل سپاهان و تراکتور با یکدیگر است.

این آمار زمانی جالب می‌شود که متوجه می‌شویم در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر که تیم‌ها در اوج ناآمادگی قرار دارند در هشت بازی ۱۴ گل از خط دروازه‌ها عبور کرده و تنها دو بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در هفته دوم نیز با وجود اینکه تیم‌های لیگ برتری در تقابل‌های خود ۱۵ گل به ثمر رساندند، اما شش بازی با تساوی به پایان رسید که می‌تواند در نوع خود جالب توجه باشد.

هفته سوم لیگ برتر، اما یکی از هفته‌های جذاب لیگ بیست و چهارم تا اینجای فصل است چراکه در مجموع هشت بازی ۱۹ گل به ثمر رسیده و تنها سوت پایان یک بازی با نتیجه تساوی به صدا در آمده است.

در هفته چهارم سرخابی‌های پایتخت به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقبای خود نرفتند و در واقع در این هفته شاهد برگزاری شش مسابقه بودیم که حاصل آن به ثمر رسیدن ۹ گل و تنها سه تساوی بود.

هفته پنجم کمی شرایط بهتر شد و در هشت بازی شاهد به ثمر رسیدن ۱۶ گل بودیم، چهار جدال نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید که این موضوع نشان می‌داد لیگ برتری‌ها دیگر با هدف کسب حداقل امتیاز پا به میدان نمی‌گذارند.

هفته ششم، اما ضعیف‌ترین هفته فصل جاری مسابقات است‌ چراکه در این هفته دو جدال حساس یعنی شهرآورد پایتخت و رویارویی سپاهان و تراکتور برگزار شد، اما بر خلاف آنچه اهالی‌ فوتبال انتظار داشتند هیچیک از این بازی‌ها نتوانست خشک و سرد بودن این هفته را جبران‌ کند چراکه‌ هر دو بازی تنها یک‌ گل را به‌ خود دید.

از سوی دیگر در این هفته تنها پنج گل رد و بدل شده و این در حالی است که از هشت بازی برگزار شده تنها دو تقابل با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

آماری که نشان می‌دهد لیگ برتر ایران نه‌ تنها کیفیت بهتری را به خود نمی‌بیند بلکه هر هفته به سمت جذابیت نداشتن سوق پیدا می‌کند و باید دید هفته آینده این‌ روند جبران‌ خواهد شد با خیر.

کد خبر 794520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.