جذب ۲۸۴ نیروی جدید در آتش‌نشانی اصفهان/ ساختمان‌های ناایمن را به ۱۲۵ گزارش دهید

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌تازگی آزمون‌های استخدامی سازمان آتش‌نشانی برگزار شده است و حدود ۲۸۴ نفر در حال جذب به آتش‌نشانی اصفهان هستند که تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای این افراد در حال آماده‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد شریعتی امروز _شنبه هفتم مهر_ در حاشیه مراسم رونمایی از تجهیزات جدید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: نیروهای این سازمان همواره در خط مقدم حوادث و رویدادهای غیرمترقبه‌ای که ممکن است برای شهر پیش بیاید، قرار دارند؛ به‌ویژه در موارد خاموش کردن آتش و امدادرسانی حوادث مشابه که سازمان آتش‌نشانی که با استفاده از تجهیزات و آمادگی دائمی خود، به‌سرعت به محل حادثه می‌رسد.

وی با اشاره به حادثه‌ای که دو روز پیش در جاده اصفهان-نایین رخ داد، افزود:تصادف بین دو خودرو منجر به گیر افتادن اعضای یک خانواده شد و به‌رغم حضور سریع نیروهای آتش‌نشانی از ایستگاه ۱۵، تمام اعضای خانواده جان باختند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: نیروهای آتش‌نشان در بسیاری از حوادث همچون سقوط از ارتفاع، سقوط در چاه و دیگر موارد توانسته‌اند با سرعت عمل و حضور به‌موقع خود جان هم‌وطنان را نجات دهند که این اقدامات نشان‌دهنده ایثار و ازخودگذشتگی آتش‌نشانان است که با به خطر انداختن جان خود، به مردم خدمت می‌کنند.

شریعتی گفت: مردم به‌خوبی از جایگاه ویژه آتش‌نشانان در ایثار و فداکاری در خدمت به هم‌وطنان خود آگاه هستند.

وی تصریح کرد: تجهیزات پیشرفته‌ای از جمله موتورهای آتش‌نشانی در ایستگاه‌های مختلف شهر فراهم شده است که می‌تواند با سرعت به محل حادثه برسد و پهپادهایی که برای خاموش کردن آتش استفاده می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حمایت شورای اسلامی شهر از سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: در هر موردی که تامین نیازهای این سازمان مطرح بوده، از لحاظ بودجه و هزینه، همکاری لازم صورت گرفته است، همچنین در مدیریت قبلی و فعلی تلاش‌های زیادی در داخل و خارج از کشور برای تامین تجهیزات مورد نیاز صورت گرفته است، از این‌رو کوچک‌ترین دغدغه‌ای در تامین ابزارهای خدمات‌رسانی وجود نداشته است.

شریعتی با اشاره به نقش معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری و شهردار در حمایت از سازمان آتش‌نشانی و تامین نیروی انسانی گفت: به‌تازگی آزمون‌های استخدامی سازمان آتش‌نشانی برگزار شده است و حدود ۲۸۴ نفر در حال جذب در آتش‌نشانی اصفهان هستند که تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای این افراد در حال آماده‌سازی است.

وی با اشاره به همکاری‌های منظم با ستاد بحران استانداری افزود: هر ساختمانی که در شهر اصفهان در حال ساخت است و پایان کار دریافت می‌کند، ابتدا باید مسائل ایمنی و آتش‌نشانی آن تایید شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اصفهان به‌عنوان تنها کلان‌شهری است که با سخت‌گیری‌های بسیار مناسب و کارشناسان مجرب خود، ایمنی ساختمان‌ها را بررسی و تایید می‌کند، همچنین در کمیسیون ماده ۱۰۰ بر این موضوع تاکید شده است که هیچ پرونده‌ای نباید بدون تایید ایمنی نهایی شود و ساختمان‌هایی که ایمنی بیشتری دارند، امتیازات ویژه‌ای دریافت می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: حدود ۱۵ ساختمان در اصفهان مجهز به سیستم اطفای حریق و متصل به مرکز آتش‌نشانی است که این یک ویژگی ممتاز در شهر محسوب می‌شود؛ به‌طوری که اگر کوچک‌ترین مشکلی در ایمنی این ساختمان‌ها رخ دهد، مرکز آتش‌نشانی به‌سرعت در جریان قرار می‌گیرد.

شریعتی با اشاره به وجود ساختمان‌های ناایمن در شهر گفت: گزارش‌های مربوط به این ساختمان‌ها به ستاد بحران ارسال شده و برای رفع مشکلات و افزایش ایمنی آن‌ها اقدامات لازم در حال انجام است، همچنین ساختمان‌های قدیمی به‌منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تحت بازرسی‌های منظم قرار دارد.

وی از شهروندان درخواست کرد اگر مکانی از نظر ایمنی مشکل‌ دارد، مراتب را به سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای رفع خطر آن انجام شود.

کد خبر 794432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.