طرح تفصیلی شهر کرج بدون ارائه نقشه تایید شد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه طرح تفصیلی با هاله‌ای از ابهام تایید شده است گفت: تایید این طرح با عجله همراه و مطلوب بود پاسخ تمام ۱۰۳ سوالی که از سوی بنده طرح شد، داده می‌شد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایمنا در البرز اظهار کرد: یکی از اسناد بالادستی مجموعه شهرداری‌ها و مدیریت شهری طرح تفصیلی است که مستقیماً در کیفیت زندگی و زیست پذیر بودن شهر تاثیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی نقش بسزایی در مباحث شهری و دغدغه های شهروندان دارد و در سرمایه‌گذاری و توسعه شهر موثر است، افزود: در طرح تفصیلی نوع بارگذاری جمعیتی، نوع کاربری‌ها سازگاری کاربری‌ها و همه موضوعات از جریان آب و باد و خاک و پوشش گیاهی و حفظ منابع نیز مهم است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه موارد فوق باید در طرح تفصیلی لحاظ شود، اضافه کرد: چشم‌انداز بارگذاری جمعیتی در شهر کرج باید به تناسب برسد.

رحیمی با اشاره به تلاش بی‌وقفه شورای اسلامی شهر در سرعت گرفتن روند بررسی و تکمیل طرح تفصیلی که ۱۲ سال معطل مانده بود، عنوان کرد: با این حال تایید این طرح با عجله همراه و مطلوب بود پاسخ تمام ۱۰۳ سوالی که از سوی بنده طرح شد، داده می‌شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از این سوالات پاسخ داده نشده و دارای ابهام است، تاکید کرد: می‌توان گفت این طرح بدون رویت پهنه‌های کاربری و پهنه‌های عملکردی به تایید رسیده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر تصویب لایحه شبکه معابر در بهمن سال گذشته با ۱۲ رای از اعضای شورای شهر و مخالفت خود با این لایحه، گفت: این موضوع هنوز به تایید فرمانداری نرسیده و نظر فرمانداری این است که تصویب لایحه شبکه معابر باید همراه با پهنه‌ها و کاربری‌ها باشد.

رحیمی اضافه کرد: طبق قانون باید شبکه معابر بعد از پهنه‌ها و پس از عملکردها و کاربری‌ها تهیه شود و نوع جذب ترافیک و تولید سفر با کاربری‌ها ارتباط مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: با این وجود پهنه‌های کاربری و عملکردی اراضی شهر کرج در طرح تفصیلی، فروردین سال جاری به شورا آمد و طی چهار جلسه در کمیسیون تلفیق بدون رفع ابهامات و پاسخ به سوالات به تأیید رسید که می‌توان مدعی شد پهنه‌ها و عملکردها و کاربری‌ها به رویت بیشتر اعضای شورای شهر نرسیده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: باید لایه‌های مختلف شهر و لایه‌های جی آی اس به رویت تک تک اعضا در صحن و کمیسیون می‌رسید تا اعضا به عنوان نمایندگان شهر بتوانند دغدغه‌های شهر را مدیریت کنند.

رحیمی افزود: پیش‌بینی می‌کنم در دوره بعدی شورا احتمال بازنگری طرح تفصیلی را داشته باشیم و برای مصوبات بعضی املاک شهروندان و پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای نیاز به مصوبات متعدد شورا و کمیسیون ماده ۵ خواهد بود.

کد خبر 794376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.