خون و باروت در بیروت؛ ماشین کشتار اسرائیل تا کجا پیش می‌رود؟

درست در زمانی که سخنرانی بزرگترین جنایتکار و تروریست حال حاضر جهان در سازمان ملل مقابل دیدگان مقامات و رسانه‌های دنیا درحال برگزاری بود و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادعاهای مضحک خود از صلح طلبی رژیم قاتل صهیونیستی سخن می‌گفت، منطقه ضاحیه در جنوب بیروت هدف بمباران شدید هوایی ارتش اسرائیل قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درست در زمانی که روز گذشته _جمعه ششم مهر_ سخنرانی بزرگترین جنایت کار و تروریست حال حاضر جهان در سازمان ملل مقابل دیدگان مقامات و رسانه های دنیا درحال برگزاری بود و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادعاهای مضحک خود از صلح طلبی رژیم قاتل صهیونیستی سخن می‌گفت، منطقه ضاحیه در جنوب بیروت هدف بمباران شدید هوایی ارتش رژیم اسرائیل قرار گرفت و به گفته منابع خبری دست کم ۶ ساختمان این منطقه با بمب های دو هزار پوندی با خاک یکسان شدند. شاید به دلیل همین تناقضات آشکار و دروغ های مشمئر کننده بود که سران بسیاری از کشورهای جهان، سالن مجمع عمومی سازمان ملل را که به سیرک دلقکی همچون نتانیاهو تبدیل شده بود ترک کردند و حاضر نشدند به سخنان او گوش دهند.

ارتش رژیم جعلی پس از این حمله مدعی شد که مقر فرماندهی حزب الله لبنان هدف این حمله بوده است و رده های بالایی از فرماندهان مقاومت از جمله سید حسن نصرالله نیز در این منطقه حضور داشته اند، موضوعی که تا این لحظه به صورت رسمی توسط حزب الله رد یا تایید نشده است اما در هر صورت، ثابت میکند که باند جنایتکار و تروریست رژیم صهیونیستی هیچگونه خط قرمزی در این جنگ قائل نیست و حاضر است در تقلا برای حفظ موجودیت منحوس خود دست به هر جنایتی بزند.

همچنین رسانه های خبری بامداد شنبه گزارش دادند که صهیونیست ها شب گذشته بیش از ۳۰ نوبت، حومه جنوبی بیروت را بمباران کردند که این حملات همچنان ادامه دارد. محله «حاره حریک» در حومه جنوبی بیروت شامگاه جمعه هدف حمله شدید جنگنده های اسرائیلی قرار گرفت که در جریان آن تاکنون ۶ غیر نظامی لبنانی شهید و ۹۱ تن دیگر زخمی شدند که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش می شود.

خون و باروت در بیروت؛ ماشین کشتار اسرائیل تا کجا پیش می‌رود؟

در چنین شرایطی، «آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در واکنش به تحولات لبنان اظهار کرد «ما معتقدیم دیپلماسی، نه درگیری، راه پیش رو است!» بیان این سخن درحالی است که بخش های مختلف سازمان ملل اعم از دادگاه لاهه، شورای امنیت و مجمع عمومی از هفتم اکتبر تاکنون جز ابراز تاسف و اعلام محکومیت نتوانسته اند هیچ اقدام موثری برای توقف ماشین جنگ اسرائیل انجام بدهند و حتی به شخصی چون نتانیاهو تریبون دادند تا به صراحت بر ضد این نهاد بین المللی سخن بگوید. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود: سازمان ملل، یک سازمان تاریک است، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری، یک شخص یهودستیز است و تظاهرکنندگان خارج از ساختمان سازمان ملل، ممکن است از ایران، کمک دریافت کرده باشند!

خون و باروت در بیروت؛ ماشین کشتار اسرائیل تا کجا پیش می‌رود؟

علاوه بر این در این مدت هرگونه تلاش برای آتش بس در غزه، حتی با وساطت ایالات متحده، به بن بست خورده و نتانیاهو نشان داده است حاضر است اسرای اسرائیلی را نیز به سپر بلای بقای خود در قدرت تبدیل کند، موضوعی که باعث شده ساکنین سرزمین های اشغالی نیز بر علیه او به خیابان ها بیایند و با تظاهرات گسترده در تل‌آویو و دیگر نقاط، سرنگونی و محاکمه نتانیاهو را فریاد بزنند.

وضعیت فعلی منطقه و افزایش سطح تنش ها که حالا دامنه جنگ در آن از غزه به لبنان نیز کشیده شده، غرب آسیا را به انبار باروتی تبدیل کرده است که ریشه اصلی آن را باید در موجودیت رژیم خونخوار اسرائیل و حمایت بین قید و شرط ایالات متحده از آن دید و این واقعیتی است که امروز دیگر بر هیچکس پوشیده نیست، از سوی دیگر جهان ناظر است که تنها تفکر مقاومت توانسته در مقابل این وجود نحس قد علم کند و مانع از تحقق اهداف پلید رژیم صهیونیستی شود، رژیمی که تاکنون تنها خون بیش از ۴۱ هزار انسان بی گناه را در غزه ریخته است و حاضر نیست روند کشتار و جنایت های خود را متوقف کند.

حمله اسرائیل به جنوب لنبان راهبرد جنگ را عوض خواهد کرد

در همین راستا مجتبی قنبردوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به لبنان اظهار کرد: ضربات و اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه حزب الله، ضربات سنگینی بوده و ترور فرماندهان و نیروهای حزب‌الله و همچنین آواره کردن مردم جنوب لبنان حاکی از جنون نتانیاهو است زیرا گسترش جنگ به سمت لبنان تلاش های مذبوحانه نتانیاهو برای حفظ حیات سیاسی خودش است.

وی یادآور شد: وقتی نتانیاهو دست به چنین اقداماتی میزند باید دید چه وزنه ای از خسارت، شکست و بحران های سیاسی، اقتصادی و امنیتی در کفه دیگر ترازو هست که نتانیاهو تلاش دارد با چنین جساراتی کفه ترازو را متوازن کند، همچنین باید توجه داشت که میزان نفرت جهانی از رژیم اسرائیل در میان مردم کشورهای مختلف تا چه میزان افزایش پیدا کرده است.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: نکته بعدی این است که بعد از حمله جمعه شب به جنوب بیروت که مطابق اخبار هدف آن یکی از مقرهای فرماندهی حزب الله بوده قطعاً راهبرد جنگ عوض خواهد شد، تا بحال راهبرد جنگ اینطور بوده است که حزب الله به واسطه اینکه یک حزب و گروه شبه نظامی و سیاسی در لبنان است و خودش یک کشور نیست و تنها ۲۰ درصد جمعیت کشور لبنان را تشکیل میدهد ملاحظه می‌کرد که جنگ به خود لبنان کشیده نشود، اساساً مهم ترین ملاحظه جبهه مقاومت این است که جنگ به مکان های دیگر در منطقه کشیده نشود، یعنی دقیقاً در نقطه مقابل استراتژی که نتانیاهو در حال دنبال کردن آن است.

قنبردوست تصریح کرد: تابحال طبق یک قانون نانوشته، حزب الله مناطق اشغالی لبنان توسط رژیم صهیونیستی را میزد و رژیم صهیونیستی هم جنوب لبنان را مورد حمله قرار میداد و فضا در همین سطح بود و حتی از سلاح های مشخصی استفاده میکردند، وقتی رژیم صهیونیستی در حمله به جنوب لبنان و مناطق دیگر پیشرویی کرد حزب الله نیز شمال فلسطین اشغالی را زد، اما حالا با این اتفاق و افزایش سطح تنش که رژیم صهیونیستی از بمب های ضد استحکامات سنگرشکن دوهزار پوندی استفاده کرده است قطعاً راهبرد جبهه مقاومت و بخشی از خویشتن داری ها و ملاحظات تغییر خواهد کرد.

خون و باروت در بیروت؛ ماشین کشتار اسرائیل تا کجا پیش می‌رود؟

مقصر اصلی ایالات متحده آمریکا است

وی تاکید کرد: در خط رسانه ای که دنبال میکنیم فراموش نشود که مهم ترین موضوع دشمن شناسی، این است که نوک پیکان ها به سمت ایالات متحده باشد، زیرا به هیچ وجه بدون هماهنگی، رصد و مشورت آنها رژیم صهیونیستی چنین جسارتی نمی‌کرد اما اینکه در روزهای اخیر و بلافاصله بعد از همین حمله اخیر از توان موشکی حزب الله سخن میگویند بیان این نکته لازم است که توان موشکی حزب الله اصلاً استفاده نشده و آنچه ما در حال حاضر میبینیم بخش کوچکی از توان موشکی حزب الله هم نیست، حزب الله هنوز موشک هایی که در جنگ ۳۳ روزه استفاده کرده را نیز بیرون نیاورده و در این سال ها به شدت در توان موشکی و تکنولوژی سلاح های مختلف به پیشرفت رسیده است.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه این جبهه، جبهه ایمان، جهاد، ایثار، شجاعت، شهادت و توکل و همه مولفه های اخلاق و معنویت هستند که مدنظر مقام معظم رهبری نیز هست گفت: اینها در مقابل جنایات و خونریزی های رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان، زنان و کودکان مظلوم قرار گرفته و همیشه این تقابل دوگانه مستضعفین و مستکبرین یک سنت الهی در طول تاریخ بوده و هست و قطعاً پیروزی ازآن جبهه حق است و خون های به ناحق ریخته شده نیز گریبان این سفاکان را خواهد گرفت.

خون و باروت در بیروت؛ ماشین کشتار اسرائیل تا کجا پیش می‌رود؟

هوشمندی جمهوری اسلامی در رهبری میدان

قنبردوست یادآور شد: در عین حال جمهوری اسلامی به عنوان مرکز محور مقاومت باید هوشمندی زیادی داشته باشد که هم پیگیری های دیپلماسی و امنیتی را در دستور کار قرار بدهد و هم در امنیت و سلامت کامل باشد تا بتواند از دیگر نقاط محور مقاومت پشتیبانی و حمایت کند و همچنین به طور ویژه میدان را رهبری کند؛ الحمدالله به این بلوغ هم رسیده و ثابت شد که جمهوری اسلامی قطعاً به عنوان محور جبهه مقاومت در زمین طراحی شده یک رژیم بحران زده همچون رژیم صهیونیستی بازی نمی‌کند.

وی افزود: ما الزامات و اضطرار رژیم منحوط صهیونیستی را نداریم و آن سناریو و پروژه ای را که او میخواهد در مورد جمهوری اسلامی ایران پیاده کند جلو نخواهیم برد؛ مدیریت این بحران هوشمندی خاصی میخواهد که با توجه به تدبیر مقام معظم رهبری ما این مدیریت را شاهد بوده‌ایم.

نه ساختار و نه تفکر جریان مقاومت و شیعه وابسته به افراد نیست

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اخباری مبنی بر ترور سید حسن نصرالله گفت: جبهه مقاومت وابسته به فرد نیست، البته همه دعا میکنیم و امیدواریم که این اخبار کذب باشد، اما به هیچ وجه نه ساختار و نه تفکر جریان مقاومت و شیعه وابسته به افراد نیست و با شهادت یک فرد به هیچ عنوان قابل حذف نیست، چه بسا زمانی که سید عباس موسوی ترور شد حضور سید حسن نصرالله با ابتکارات بیشتر و شور و انرژی و توانمندی کم نظیر ایشان همراه شد و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما از این ترور پشیمان شدیم زیرا کسی جایگزین شد که توانمندتر از سیدعباس موسوی بود.

قنبردوست در خصوص چگونگی توقف جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: دو حالت وجود دارد؛ اول اینکه دست برتری علیه رژیم صهیونیستی اقدام کند که برای این کار نیاز است تمام ملاحظات بین المللی در نظر گرفته شود تا پروژه های دشمن علیه جبهه مقاومت فعال نشود و شاید در این راستا رژیم صهیونیستی مرحله به مرحله پاسخش را دریافت کند.

وی افزود: دوم اینکه آمریکا اگر بخواهد میتواند این بازی پر از جنایت و خونریزی و کثیف را تمام کند و من در تحلیل های قبلی هم اشاره کردم که بخشی از اینگونه اتفاقات در چارچوب لجنزار بازی های انتخاباتی آمریکا تحلیل می‌شود.

خون و باروت در بیروت؛ ماشین کشتار اسرائیل تا کجا پیش می‌رود؟

جهان متوجه دروغ های لیبرال دموکراسی و مکتب ایده‌آلیسم شده است

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: در حوزه نهادهای بین المللی، واقعاً بعد از موضوع غزه و لبنان و جنایات رژیم صهیونیستی که تمامی ندارد، نخبگان و افکار عمومی و اندیشمندان دنیا متوجه دروغ های لیبرال دموکراسی و مکتب ایده‌آلیسم شدند که شعار میداد دوره موشک تمام شده، عصر گفتگو و مذاکره است و میشود مشکلات مختلف اعم از موضوع هسته ای را با نظام سلطه و نهادهای بین المللی حل کرد.

هیچ امیدی به نهادهای بین المللی نیست

قنبردوست با پرسش اینکه این نهادهای حقوق بشری دقیقاً کجا هستند؟ ادامه داد: نهادهای حقوق بشری در این ۵۰ هزار کشته ای که غالباً زن و کودک هستند کجا هستند که بخواهند این مسئله را در سطح جهانی حل کنند؟ به هیچ وجه نه امیدی به نهادهای بین المللی هست و نه توان این را دارند.

وی تاکید کرد: ما در نگاه سیاسی خود باید تلفیقی از نگاه ایده‌آلیستی و رئالستی را باهم داشته باشیم، یعنی هم ایده آلیسم را ببینیم و هم در عرصه رئال با واقعیات مثبت و منفی مواجه شویم تا بتوانیم از این نگرش واقع بینانه در راستای رسیدن به آرمان ها نهایت استفاده را ببریم.

کد خبر 794327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.