وزیر خارجه آمریکا: منطقه در لحظه بحرانی قرار گرفته است

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در کنفرانسی خبری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که خاورمیانه و جهان در یک لحظه بحرانی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آنتونی بلینکن در کنفرانسی خبری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که خاورمیانه و جهان در یک لحظه بحرانی قرار دارند. این اظهارات پس از اینکه حملات هوایی اسرائیل به مقر حزب‌الله در بیروت جنوبی هدف قرار گرفت، ایراد شد.

وی گفت: در مورد رویدادهای چند ساعت گذشته، ما هنوز در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم تا مطمئن شویم که بدانیم دقیقاً چه اتفاقی افتاده و نیت آنچه بوده است. تا زمانی که این اطلاعات را نداشته باشیم، نمی‌توانم به‌طور دقیق به پاسخ ما بپردازم. بنابراین در ساعات آینده به کار خود ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه ایالات متحده تأکید کرد که نحوه دفاع اسرائیل از خود مهم است و انتخاب‌های همه طرف‌ها در روزهای آینده مسیر آینده منطقه را تعیین خواهد کرد.

بلینکن تأکید کرد که ایالات متحده به‌وضوح اعلام کرده است که دیپلماسی، نه درگیری، راه پیش رو است.

او همچنین هشدار داد که هر کسی که از این لحظه برای هدف قرار دادن پرسنل یا منافع آمریکایی در منطقه استفاده کند، با اقدام قاطع مواجه خواهد شد، زیرا ایالات متحده تمام تدابیر لازم برای دفاع از مردم خود را اتخاذ خواهد کرد.

کد خبر 794291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.