آیین رونمایی از پوستر دومین کنگره سلمان فارسی برگزار شد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: آیین رونمایی از پوستر دومین کنگره سلمان فارسی در فرهنگسرای سلمان فارسی منطقه ۱۵شهرداری اصفهان با حضور امام جمعه خوراسگان، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام حسین ربانی در این آیین با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: باید سعی کنیم در جامعه با یکدیگر وحدت داشته باشیم و بدون توجه به شیعه یا سنی بودن و متعلق به جناح چپ یا راست بودن سعی کنیم به عنوان مسلمان در هر جایگاهی که هستیم انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: عزت و آبروی کشور و هر حرکت و جنبشی در دنیا از دفاع مقدس است.

امام جمعه خوراسگان با بیان اینکه سلمان فارسی شخصیتی است که باید پایدار بماند، تصریح کرد: او از ایران حرکت کرد و اسلام آورد و ویژگی قومیت‌گرایی اعراب را از بین برد به طوری که در بسیاری از کشورهای عربی مورد احترام است و همانگونه که ما برای او یادواره می‌گیریم آن‌ها نیز یاد او را گرامی می دارند.

ربانی خاطرنشان کرد: زادگاه سلمان فارسی در منطقه گیان در نزدیکی همین منطقه است و به همین دلیل این مراسم در این مکان برگزار شده است.

ضرورت گرامیداشت از سلمان فارسی

در ادامه این برنامه محمدحسین ریاحی پژوهشگر و محقق تاریخ اظهار کرد: با توجه به شخصیت و مقام سلمان فارسی و جایگاهش در تاریخ و فرهنگ ایران و به ویژه تشییع، این ضرورت احساس می‌شود باید از این شخصیت که در بعد علم و عمل شاخص بوده و جایگاه فوق‌العاده‌ای دارد، به خوبی یاد شود.

وی افزود: ما سلمان را شخصی حکیم و نزدیک ترین فرد نزد پیامبر می دانیم که از صحابه امیرالمومنین(ع) نیز بوده و از نظر ایمان، دانش و تدبیر در تاریخ اسلام جایگاه فوق‌العاده‌ای داشته است.

ریاحی بیان کرد: بیشتر کتب تاریخ از گذشته های دور تاکنون به این مسئله اشاره کرده اند که او متولد این شهر است، اما برخی از مورخین و اصحاب قلم نیز او را به شهرهایی مانند کازرون منتسب کرده‌اند ولی آنچه بیشتر بر می‌آید این است که او منتسب به همین شهر است.

این استاد دانشگاه گفت: او از خاندان بزرگان شهر بوده که با تحقیق و تفحص اسلام می‌آورد و به جایگاه خاص خود می رسد و باید آنگونه که شایسته است به او پرداخته شود.

در ادامه این برنامه حسین باقری از رزمندگان دفاع مقدس نیز با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا به حق‌الناس بسیار اهمیت می‌دادند و امیدوارم ما هم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدای عزیز باشیم.

در ادامه برنامه با حضور رسول بخشی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و کمال حیدری رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی تفریحی شهرداری اصفهان و حجت‌الاسلام فوقی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر منطقه ۱۵ اصفهان، احکام مسئولیت افرادی که در دومین کنگره سلمان فارسی نقش دارند اعطا و در نهایت از پوستر این کنگره رونمایی شد.

در پایان این مراسم دبیرخانه مرکزی کنگره سلمان فارسی نیز در فرهنگسرای سلمان فارسی در منطقه ابر افتتاح شد.

کد خبر 794212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.