پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

طبق بررسی‌های بزرگ‌ترین پلت‌فرم راهنمای سفر در جهان، تریپ‌ادوایزر، دبی، بالی، لندن، هانوی، رم، پاریس، کانکون، مراکش، کرت و هوی‌آن پرطرفدارترین مقاصد گردشگری از نظر مسافران در سال ۲۰۲۴ هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بزرگ‌ترین پلت‌فرم راهنمای سفر در جهان، تریپ‌ادوایزر Tripadvisor، پرطرفدارترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۴ از نظر مسافران را معرفی کرد. این پلت‌فرم مقاصد گردشگری را در هفت دسته مقاصد برتر (مقصدهای محبوب سابق)، مقاصد پرطرفدار، مقاصد فرهنگی، مقاصد غذایی، مقاصد طبیعت و دو زیرمجموعه جدید امسال شامل مقاصد ماه عسل و مقاصد پایدار تقسیم‌بندی می‌کند.

این فهرست‌ها با الهام از جامعه جهانی سفر پلت‌فرم یادشده و افرادی تعیین می‌شود که برای سفرهای هر سال به بخش‌های گردشگری بی‌شمار در ۸۰ کشور جهان برنامه‌ریزی می‌کنند. مقاصد برتر سال جاری نیز با تجزیه‌وتحلیل بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌های این پلت‌فرم طی ۱۲ ماه گذشته مشخص می‌شوند. پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴ نیز بر همین مبنا مشخص شده‌اند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

جایزه بهترینِ بهترین‌های تریپ‌ادوایزر به انتخاب مسافران، بالاترین سطح برتری در سفر است و به مقاصدی اعطا می‌شود که در یک دوره ۱۲ ماهه حجم بالایی از بررسی‌ها و نظرات جامعه‌ای فراتر از جامعه این پلت‌فرم را دریافت کنند. از میان هشت میلیون لیست برتر این پلتفرم، کمتر از یک درصد به این نقطه عطف دست پیدا کرده‌اند که در ادامه با لیست ۲۰۲۴ آشنا می‌شویم.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

دبی Dubai

دبی مقصدی است که فرهنگ مدرن را با تاریخ و ماجراجویی را با خرید و سرگرمی در سطح جهانی ترکیب می‌کند. تماشای نمایش در اپرای شهر، نظارت بر مرکز شهر از بالای برج خلیفه، گذراندن یک بعدازظهر باشکوه در کنار نهر دبی و وقت‌گذرانی در بازارهای طلا، پارچه و ادویه تجربه‌ای به‌یادماندنی از سفر است که مسافران این شهر به آن اشاره کرده‌اند. مسافران علاقه‌مند به هیجان می‌توانند سوار بر بالون‌های هوای گرم بر فراز تپه‌های بیابانی آن پرواز یا تجربه‌ای هیجان‌انگیز از چتربازی بر فراز نخل جمیرا را امتحان کنند.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

بالی Bali

بالی نمای زنده‌ای از طرح‌های روی یک کارت‌پستال و یک بهشت اندونزیایی شبیه خیال است. تماشای تابش خورشید روی شن و ماسه‌های سفید این شهر یا شیرجه زدن در امتداد پشته‌های مرجانی در کنار تماشای لاشه رنگارنگ یک کشتی جنگی متعلق به جنگ جهانی دوم و برقراری ارتباط با موجودات گرمسیری از جذابیت‌های بالی در میان گردشگران است. جنگل سرسبز ساحلی این شهر پناهگاه معابد سنگی و میمون‌های بازیگوش است. پایتخت هنری و فرهنگی بالی، اوبود، مکان مناسبی برای تماشای اجرای برنامه‌های فرهنگی، شرکت در کارگاه‌های باتیک یا آهنگری نقره، همچنین تقویت ذهن و بدن در کلاس یوگا است.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

لندن London

لندن دنیاهای گردشگری بسیاری را درون خود جای داده است. انرژی جاری در شهر موجب می‌شود که هیچ دو روزی در آن مثل هم سپری نشود. امکانات تفریحی لندن از کاوش در مکان‌های سلطنتی یا تاریخی، گشت‌وگذار در مکان‌های دیدنی، صرف غذا در رستوران‌های منحصربه‌فرد ستاره‌دار میشلین، لذت بردن از فضای کافه‌های دلنشین تا پیاده‌روی در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده پرپیچ‌وخم شهر بی‌پایان است.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

هانوی Hanoi

پایتخت جذاب ویتنام محله‌های قدیمی، بناهای تاریخی و معماری استعماری را حفظ و در کنار آن فضا را برای پیشرفت‌های مدرن باز کرده است. همان‌طورکه مکان‌هایی هم‌چون مقبره هوشی‌مین و زندان هوآ لو نشان می‌دهد، هانوی گذشته خود را فراموش نکرده است. دریاچه‌ها، پارک‌ها، بلوارهای سایه‌دار و بیش از ۶۰۰ معبد به جذابیت این شهر می‌افزایند.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

رم Rome

گشت‌وگذار در شهر بی‌انتهای رم در یک روز ممکن نیست. این شهر یک کلاژ واقعی از میدان‌ها، بازارهای روباز و مکان‌های تاریخی شگفت‌انگیز است. از انداختن سکه در فواره تروی و بازدید از کولوسئوم و پانتئون تا صرف یک اسپرسو یا ژلاتوی عالی در کافه‌های دوست‌داشتنی شهر قبل از گشت‌وگذار در بازار برای خرید و لذت بردن از خاطره‌انگیزترین وعده‌های غذایی از ماکارونی تازه گرفته تا کنگر سرخ‌شده آبدار یا خورشت دم گاو همه از فعالیت‌های مورد علاقه گردشگران این شهر است.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

پاریس Paris

استراحت کردن در یک کافه پیاده‌رو پس از یک روز قدم زدن در امتداد رود سن و تماشای نمادهای شگفت‌انگیز شهر هم‌چون برج ایفل، طاق پیروزی، موزه لوور و کلیسای نوتردام در ترکیب با صرف یک وعده غذایی لذیذ در رستوران‌های باکیفیت، تجربه‌ای عالی از گردشگری و گذراندن اوقات‌فراغت شاد و مفرح در پاریس است.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

کانکون Cancun

کانکون آفتابی در مکزیک تجربه‌ای فراتر از آنچه به آن مشهور است برای ارائه دارد. این شهر دارای بسیاری از استراحتگاه‌های خانوادگی زیبا برای افرادی است که به‌دنبال تجربه آب‌وهوای گرمسیری یوکاتان به کانکون سفر کرده‌اند. این شهر خرابه‌های مهم مایاها و موزه «مایا د کانکون» را در خود جای داده است که همه چیز را درباره این تمدن باستانی به نمایش می‌گذارد.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

مراکش Marrakech

شهر سرخ مراکش و شهر آبی شفشاون، مکان‌های جادویی مملو از بازارها، باغ‌ها، کاخ‌ها و مساجد هستند. از کاوش در حیاط‌های جالب و کوچه‌های مارپیچی شهرهای تاریخی تا لذت بردن از زیبایی‌های آرامش‌بخش مساجد تاریخی آن و صرف غذاهای لذیذ همه از تجربیات دوست‌داشتنی سفر به مراکش محسوب می‌شوند.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

کرت Crete

کرت یونان، زادگاه پادشاهان المپیا و تمدن مدرن اروپایی، جواهری مدیترانه‌ای محسوب می‌شود. این مکان سرشار از تاریخ باستان‌شناسی و اساطیری است که در ویرانه‌های باستانی و جاذبه‌های فرهنگی آن منعکس شده است. تجربه حال و هوای جذاب بندر ونیزی قدیمی شهر خانیا یا قلعه‌ها و صومعه‌های رتیمنون، تماشای ویرانه‌های حیرت‌انگیز تمدن مینوی مالیا مربوط به ۱۹۰۰ قبل از میلاد و بازدید از خانه غاری کوه باشکوه آیدا که طبق افسانه‌ها محل تولد زئوس است، از جاذبه‌های گردشگری کرت معرفی شده است.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

هوی‌آن Hoi An

هوی‌آن، شهری در سواحل مرکزی ویتنام، یک نمونه حفظ‌شده از بندر مهم تجاری جنوب شرقی آسیا متعلق به قرن پانزدهم تا نوزدهم است و در حال حاضر یک توقفگاه زیبا برای مسافران یک روزه محسوب می‌شود. این شهر در میان گردشگران بسیار مشهور است و در روز چهاردهم هر ماه قمری، چراغ‌های برقی خود را با فانوس‌های رنگی سنتی جایگزین می‌کند. دیدنی‌های آن نیز عبارتند از پل سرپوشیده ژاپنی و معبد کوان کنگ. دوختن لباس‌های سفارشی توسط خیاطان متخصص هوی‌آن از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر به شمار می‌رود.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۴

کد خبر 794175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.