قیام جهانی در حمایت از رزمندگان مقاومت هر روز گسترده‌تر می‌شود

امام جمعه قزوین گفت: قیام مردم مسلمان و غیرمسلمان در سراسر جهان برای حمایت از رزمندگان مقاومت هر روز جدی‌تر و گسترده‌تر می‌شود، این خبر بسیارخوشی است که صهیونیست‌ها را به انزوا می‌کشاند و مشوق حرکت مقاومت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: رزمندگان مقاومت در لبنان، فلسطین، غزه، کرانه باختری و همه سرزمین های اشغالی با مقاومت، ایستادگی، شجاعت و جوانمردی در برابر صهیونیست‌ها روحیه قرآنی خود را به عالم مخابره کرده و آموزش می‌دهند.

وی افزود: اعمالی که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، معلوم می‌شود ذره‌ای عقل و اندیشه در کارشان نیست و دیوانه‌وار کار می‌کنند و به جنون رسیده‌اند که این نتیجه مقاومت رزمندگان ما بوده است، بنابراین دشمن هم گرفتار است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه همه ما در فضای مجازی شاهد بودیم که کودکی فلسطینی روی خرابه‌های خانه خود نشسته و حسبی الله و نعم الوکیل می‌گفت، عنوان کرد: این کودک به جهان درس توحید، عزت، مردانگی و جوانمردی داد.

عابدینی افزود: روز همدردی و همبستگی با مردم فلسطین و همچنین مردم لبنان را داریم، ما به این عزیزان این پیام قرآنی را می‌دهیم که وعده خدای متعال در همه جا از یمن تا عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و غزه پیروزی شما و شکست دشمنان شما است و خدا هم در وعده‌های خود تخلف ندارد.

وی ادامه داد: قیام مردم مسلمان و غیرمسلمان در سراسر جهان برای حمایت از رزمندگان مقاومت هر روز جدی‌تر و گسترده‌تر می‌شود، این خبر بسیار خوشی است که صهیونیست ها را به انزوا می‌کشاند و مشوق حرکت مقاومت اسلامی است.

همانند ایام دفاع مقدس برای نابودی دشمن صهیونیستی آماده‌ایم

خطیب نماز جمعه شهر قزوین در ادامه صحبت‌های خود با ذکر اینکه همانند ایام دفاع مقدس برای نابودی دشمن صهیونیستی آماده‌ایم، گفت: آمادگی داریم تا در کنار رزمندگان و در سنگرهای آنان برای حرکت جهادی قیام کنیم.

عابدینی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان، سرداران، سربازان و بسیجیانی را داشتیم که در جبهه شرکت کردند، همچنین مادران و همسرانی که در پشت جبهه از این رزمندگان حمایت می کردند و به آن‌ها روحیه می‌دادند.

وی ادامه داد: امنیت و عزتمان را مرهون فداکاری شهیدان، رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها هستیم، روز گذشته در قزوین مجلس باشکوهی برای بزرگداشت سردار عراقی برگزار شد که ایشان چند بار مجروح شده و تا مرز شهادت پیش رفته‌اند، امید است سراغ همه بزرگانمان را بگیریم و این نوع محافل تأثیرگذار را برای آنان برگزار کنیم.

موانع را از سر راه نخبگان برداریم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با یادآوری اینکه روز جهانی سالمندان را در پیش داریم، گفت: باید با همه ایمان و عقیده پای کار سالمندان باشیم و قدر این گوهرهای گرانقدر یعنی پدران، مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را بدانیم تا نسل‌های آینده هم قدر ما را بدانند.

عابدینی افزود: یکی از جاهایی که مرکز گنج معرفتی، انسانی و عقلانی است نخبگان ما هستند، بنابراین ما وظیفه داریم که نخبگان را شناسایی کنیم، در مدارس این‌ها خودشان را نشان می‌دهند، همچنین در میادین جهاد و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سازندگی این‌ها استعداد خودشان را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: باید توانمندی‌های نخبگان را شناسایی کنیم و موانع سر راهشان را برداریم، اگر یک آدم مستعد و نخبه می‌خواهد یک اختراعی را به جایی برساند یا یک شرکت تولیدی را فعال کند، نباید برای او دست‌انداز و مانع درست کنیم و اگر می‌توانیم موانع را از سر راهش برداریم.

لزوم بومی‌سازی فناوری‌

خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حرکت تروریستی صهیونیستی در استفاده از پیجرها به عنوان ابزار تروریستی و وسیله انفجاری که باعث شهادت، مجروحیت و نقص عضو عده ای از عزیزان در لبنان شد، گفت: این نشان می‌دهد که ضرورت دارد ما تکنولوژی خود را بومی‌سازی کنیم.

عابدینی اضافه کرد: باید خودمان مسلط بر ابزار و وسایل باشیم، این تلفن‌های همراه ما هم ممکن است یک روز وسیله تروریستی دشمن شود، بنابراین باید کاری کنیم که خودمان آن‌ها را بسازیم، خودمان بدانیم این ابزاری که استفاده می‌کنیم، چگونه ساخته شده است. به ویژه در صنایع دفاعی و امنیتی باید روی پای خودمان بایستیم و با علم، دانش و فناوری خودمان به جلو حرکت کنیم.

وی در انتهای صحبت‌های خود به حادثه معدن طبس هم اشاره کرد و گفت: این بندگان خدا خیلی مظلومانه در حین زحمت و رنج دعوت حق را لبیک گفتند و از آن روزی که این حادثه اتفاق افتاد تا آخرین روزی که جنازه آخرین نفرات را پیدا کردند، خانواده‌های این عزیزان بسیار رنج کشیدندو مصائب زیادی را متحمل شدند که امیدواریم خدا به خانواده‌های این عزیزان صبر و اجر عنایت کند.

کد خبر 794173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.