کسانی که برای بقای خود به هر خباثتی دست می‌زنند،  از پیروان شیطان هستند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: کسانی مانند آمریکای جنایتکار، صهیونیست و انگلیس که برای بقای خود به هر خباثت و جنایتی دست می‌زنند، از جمله پیروان شیطان هستند، به واقع جهنم برای صهیونیست‌ها کم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، رمز همه موفقیت ها را تقوا دانست و اظهار کرد: در تقوا پیروزی و راهگشایی و سعادت دنیا و آخرت است، به سوره ۱۸ آیه ۵۹ توجه کنید و تلاش کنید که اینطور نباشد همه همت شما برای دنیا باشد تا چیزی برای ذخیره آخرت نداشته باشید.

وی به موضوع معاد و به ویژه جهنم اشاره کرد و افزود: طبق آیات سوره همزه خداوند در قرآن فرموده است که سنگ‌های جهنم از اعمال شما است، وای بر کسانی که مردم را غیبت می‌کنند یا مال‌اندوزی می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: یکی از اسماء جهنم حطمه است و آتش سوزانی است که از درون بر می‌خیزد، در آتش‌های دنیا اگر کسی مورد آتش قرار گرفت اول پوست، بعد گوشت و بعد استخوان او می‌سوزد اما آتش حطمه از درون بر می‌خیزد و زبانه می‌کشد و بعد اطراف انسان را محاصره می‌کند؛ لذا معنای این آیات آن است که آتش جهنم آتش فکر و اندیشه و اعتقاد و عمل درونی ما است.

وی گفت: همه پیغمبران و اولیای خدا و انسان‌ها از روی پل جهنم رد می‌شوند و کسی نیست که از روی آن گذر نکند، برخی به سرعت و یا افتان و خیزان خود را به بهشت می‌رسانند اما برخی در میانه راه به جهنم وارد می‌شوند، اینها کسانی هستند که دنیاطلب‌اند.

حجت‌الاسلام میردامادی تصریح کرد: دو نوع صراط دنیوی و اخروی داریم، صراط دنیا همان صراط اهل بیت است، برخی قدم اول منحرف می‌شوند و برخی در اواخر عمر و انعکاس همین اعمال ما است که در روز قیامت نمود پیدا می‌کند و بنابراین جهنم عین اعمال ما است.

وی تاکید کرد: در قرآن کریم وعده صریح جهنم به شش گروه داده شده که اول کافران و منافقان هستند، دوم کسانی که مردم را از اعمال خیر منع می‌کنند، سوم کسانی که ترک اطاعت خداوند کرده و با پیغمبر دشمنی می‌کنند، چهارم کسانی که آیات الهی و قرآن و دین را مسخره می‌کنند و حتی قرآن را آتش می‌زنند، پنجم کسانی که عقل و چشم و گوش خود را برای امور خیر و به کار نمی‌برند، ششم کسانی که از شیطان پیروی می‌کنند که طغیانگران و مستکبران از آن جمله‌اند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت‌های مستکبران جهان از این رژیم خبیث، تصریح کرد: کسانی که برای بقای خود به هر خباثت و جنایتی دست می‌زنند مانند آمریکای جنایتکار، صهیونیست و انگلیس از جمله پیروان شیطان هستند، به واقع جهنم برای صهیونیست‌ها کم است.

وی ابراز کرد: کسانی که دنیاپرستی، زراندوزی، فرار از جهاد، منع زکات، ترک نماز، خوردن مال یتیم، رباخواری، کفران نعمت‌های الهی، کم فروشی، عیب جویی و غیبت، اسراف و تبذیر، جرم و گناه، تعدی از حدود الهی و ریختن خون بی‌گناهان می‌کنند، از جمله ۲۴ گروهی هستند که صریحاً در قرآن مجید وعده جهنم به آن‌ها داده شده است.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 794096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.