رژیم صهیونیستی: آتش‌بس در لبنان برقرار نخواهد شد

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از مخالفت این رژیم با پیشنهادات ارائه شده جهت برقراری آتش‌بس در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که تل‌آویو طرفدار آتش‌بس در لبنان نبوده و با تمام توان خود حمله به حزب‌الله را ادامه خواهند داد.

کاتس در این خصوص اظهار داشت: آتش‌بس در لبنان برقرار نخواهد شد. تا زمانی که به پیروزی دست یابیم و امکان بازگشت امن مردم شمال به منازل خود فراهم شود، با تمام قدرت خود در برابر حزب‌الله خواهیم جنگید.

این اظهارات درحالی بیان شده است که کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با پیشگامی آمریکا و فرانسه، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی طرحی برای برقراری آتش‌بس فوری ۲۱ روزه در مرز فلسطین اشغالی و لبنان رائه شده است.

«کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید نیز در اظهاراتی با بیان اینکه مذاکرات در مورد برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و لبنان هنوز در نیویورک در جریان است، تاکید کرد: طرح آتش‌بس ۲۱ روزه با بنیامین نتانیاهو هماهنگ شده بود.

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان از فراخوان ۱۰ کشور برای آتش‌بس فوری ۲۱ روزه در مرز این کشور و فلسطین اشغالی استقبال کرد.

میقاتی در این باره تاکید کرد: نکته مهم این است که اسرائیل به اجرای تصمیمات بین‌المللی متعهد باشد.

به گزارش ایمنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات حزب‌الله موجب ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ به طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

کد خبر 794064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.