حذف قبض مصرف انرژی در خانه‌های بریتانیا/ راه‌اندازی کافه تعمیرات در برلین

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، توسعه سیستم ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی برای ۱۸ سال، رونمایی ژاپن از نخستین موتورسیکلت بدون آلایندگی غیرالکتریکی جهان، وارد شدن متروی مادرید به لجستیک شهری، الزام رعایت پوشش و آداب معاشرت در شهر اسپانیایی، حذف قبض مصرف انرژی در خانه‌های بریتانیایی، مقابله با توریسم بیش‌ازحد در شهرهای اسپانیا، راه‌اندازی کافه تعمیرات در برلین، گسترش شبکه شارژ خودروهای برقی در دانمارک و استرالیا مدعی ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در ۲۰۲۸ را در این بسته خبری شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

حذف قبض مصرف انرژی در خانه‌های بریتانیایی/ راه‌اندازی کافه تعمیرات در برلین

توسعه سیستم ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی برای ۱۸ سال

محققان مستقر در دانشکده مهندسی شرق بارسلون موفق به توسعه نوعی فناوری شدند که امکان ذخیره انرژی خورشیدی را برای ۱۸ سال در سیستم‌های باتری فراهم می‌کند و برخلاف باتری‌های موجود، داغ نمی‌شود. محققان نشان داده‌اند که افزایش کارایی و افزودن فضای ذخیره‌سازی به سیستم‌های فتوولتائیک خورشیدی امکان‌پذیر است.

ذخیره انرژی خورشیدی بخش کلیدی پازل انرژی پاک است. تحقیقات گذشته نشان داد که این انرژی می‌تواند تا ۱۸ سال ذخیره شود و پیشرفت‌های امروزی دانشمندان حاکی از آن است که می‌توان انرژی خورشیدی را در باتری‌های پایداری نگه داشت که بیش از حد گرم نمی‌شوند.

دستگاه جدید یک سلول خورشیدی سیلیکونی را با یک سیستم ذخیره‌سازی به نام MOST ترکیب می‌کند که مخفف سیستم‌های ذخیره انرژی حرارتی خورشیدی مولکولیMolecular Solar Thermal Energy Storage Systems است.

ویژگی منحصربه‌فرد سیستم جدید این است که مولکول‌ها همچنین با عمل به‌عنوان یک فیلتر نوری، برای سلول‌های فتوولتائیک، خنک‌کننده فراهم می‌کنند، در اصل این مولکول‌ها راه فوتون‌ها (ذرات نور) را مسدود می‌کنند که به‌طور معمول موجب گرم شدن می‌شوند.

حذف قبض مصرف انرژی در خانه‌های بریتانیایی/ راه‌اندازی کافه تعمیرات در برلین

کافه تعمیرات شهروندی در برلین راه‌اندازی شد

یارانه تعمیر (Reparaturbonus) برای لوازم برقی خانگی در برلین در دسترس قرار گرفته است. یارانه ارائه‌شده توسط دولت ایالتی با هدف تشویق ساکنان به تلاش برای افزایش عمر مفید تلویزیون‌ها، توسترها و اغلب وسایل برقی، ترویج بازیافت و در نتیجه کاهش مصرف بیهوده و انباشت زباله‌های سخت‌افزاری است. اداره تحرک، حمل‌ونقل، حفاظت از آب و هوا و محیط زیست سنای برلین اعلام کرد که درخواست یارانه برای دستگاه‌های معیوب به صورت آنلاین در دسترس است.

روش کار ساده است. شهروندان می‌توانند دستگاه‌های الکترونیکی معیوب خود را در کافه‌های تعمیر شهر برای رفع عیب تحویل دهند. فاکتور تعمیر باید بین حداقل ۷۵ یورو تا حداکثر ۴۰۰ یورو باشد. سپس شهر نیمی از هزینه‌های متحمل‌شده توسط صاحب دستگاه را بازپرداخت می‌کند. خرید قطعات یدکی نیز در این یارانه گنجانده شده است.

کافه تعمیرات در برلین راه‌اندازی شد

برای این منظور ۱.۲۵ میلیون یورو در نظر گرفته شده است اما این بودجه فقط تا پایان سال تعمیرات را پوشش می‌دهد. مشخص نیست که آیا سال آینده، دولت شهر این طرح را تمدید خواهد کرد یا خیر.

هلندی‌ها مبدع طرح کافه‌های تعمیر هستند اما در حال حاضر تعدادی از شهرهای جهان مانند کالیفرنیای آمریکا برای مقابله با کاهش اتلاف انرژی و منابع، این طرح را اجرا می‌کنند. کلینیک‌های تعمیرات هر روز در جوامع مصرف‌گرا به‌طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند و جایگزینی پایدار برای فرهنگ فراگیر «دور انداختن» ارائه می‌دهند. این کافه‌ها نه‌تنها عمر محصولات مختلف را افزایش می‌دهند، بلکه از طریق هدف مشترک کاهش ضایعات، جوامع را به هم نزدیک‌تر می‌کنند.

کافه‌های تعمیرات علاوه بر حمایت مالی از اقشار آسیب‌دیده جامعه، می‌تواند افراد بازنشسته و به‌ویژه سالمندانی را که با وجود تجربه، خانه‌نشین شده‌اند، از نظر روحی سرزنده کند چراکه احساس مفید بودن و استقلال را برایشان به ارمغان می‌آورد و آن‌ها را از انزوا نجات می‌دهد.

رونمایی ژاپن از نخستین موتورسیکلت بدون آلایندگی غیرالکتریکی جهان

ژاپن غیرممکن را ممکن و از نخستین موتورسیکلت بدون آلایندگی غیرالکتریکی جهان رونمایی کرد. همکاری شرکت‌های ژاپنی برای تحقق هدف توسعه گزینه‌های هیدروژنی برای خودروهای کوچک‌تر در حال حاضر به ثمر نشسته است و کاوازاکی با تمرکز جهانی بر کاهش انتشار کربن، در رقابت برای ایجاد یک موتورسیکلت بدون آلایندگی نمونه اولیه موتور احتراق داخلی خود را با سوخت هیدروژنی به نمایش گذاشت. راکبان این موتورها روی مخازن عظیم هیدروژن نصب‌شده در کناره‌ها سوار می‌شوند. این سیستم همچنین دارای یک درگاه پرکننده پشتی و چندین سیلندر است که برای تحمل بار فشار شدید طراحی شده است.

حذف قبض مصرف انرژی در خانه‌های بریتانیایی/ راه‌اندازی کافه تعمیرات در برلین

متروی مادرید وارد لجستیک شهری می‌شود

مادرید قصد دارد شبکه زیرزمینی مترو را به‌منظور کاهش ترافیک شهر با بخش لجستیک ادغام کند. دولت منطقه‌ای مادرید هفته گذشته اعلام کرد که یک پروژه آزمایشی سه‌ماهه را آغاز خواهد کرد که در آن بعضی از قطارهای زیرزمینی شبکه مترو برای تحویل کالا استفاده خواهند شد. هدف از این طرح کاهش تردد خودروهای باری در خیابان‌های شهر و کاهش ازدحام و آلودگی است.

کل فرایند تحویل و نگهداری بسته‌ها تا زمانی که به نمایندگان مشخص تحویل داده شود با اقدامات ایمنی دقیق سازماندهی می‌شود. در راستای این پروژه، دولت منطقه‌ای در حال کار بر ایجاد آژانس لجستیک آینده منطقه مادرید با هدف تبدیل منطقه خودمختار اسپانیا به یک الگو در بخش توزیع در سراسر اروپای جنوبی است.

استفاده از سیستم مترو برای تدارکات نه‌تنها راهی برای کاهش اثرات زیست‌محیطی، بلکه فرصتی برای بهینه‌سازی ترافیک شهری است.

حذف قبض مصرف انرژی در خانه‌های بریتانیایی/ راه‌اندازی کافه تعمیرات در برلین

الزام رعایت پوشش و آداب معاشرت در شهر اسپانیایی

ساکنان شهر توریستی مالاگای اسپانیا باور دارند که محل سکونتشان به یک پارک موضوعی برای گردشگران تبدیل شده است. پوشیدن لباس‌های ناموجه در انظار عمومی در این شهر ممنوع است و متخلفان تا ۷۵۰ یورو جریمه می‌شوند.

مالاگا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تابستانی جهان است که در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴ میلیون بازدیدکننده داشت، اما اکنون توریسم بیش از حد برای ساکنان آن دردسرساز شده است، به‌طوری‌که تابستان سال جاری اعتراضات و کمپین‌های ضد گردشگری در این منطقه به راه افتاد.

شورای محلی مالاگا قوانین گردشگری را به‌روز کرده و یک کمپین پوستری به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی طراحی کرده است تا رفتارهای مناسب را به گردشگران یادآوری کند. مقامات تأکید می‌کنند که پیروی از این مقررات زندگی ساکنان را بهبود می‌بخشد و گردشگران نیز تجربه بهتری خواهند داشت. اکنون از ایمنی خیابان گرفته تا پوشیدن لباس، قوانین جدیدی برای آداب معاشرت در مالاگا وضع شده است.

حذف قبض مصرف انرژی در خانه‌های بریتانیایی/ راه‌اندازی کافه تعمیرات در برلین

قبض مصرف انرژی در این خانه‌ها صادر نمی‌شود

بزرگ‌ترین تأمین‌کننده برق بریتانیا، متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ قبض برق ۱۰۰ هزار خانه را حذف کند. این شرکت قصد دارد با حذف قبوض انرژی، افزایش مشاغل سبز و تسریع گذار به انرژی پاک در بریتانیا، بازار مسکن این کشور را متحول کند. ایده طرح بدون قبض شدن خانه‌ها در سال ۲۰۲۲ ارائه و راه‌اندازی شد و جدیدترین راهکار برای ارمغان تکنولوژی سبز در این کشور به‌شمار می‌رود.

تأمین‌کننده برق بریتانیا ادعا می‌کند نخستین توزیع‌کننده انرژی در جهان است که به مشتریان امکان نقل مکان به خانه‌هایی را می‌دهد که به‌طور کامل با آخرین فناوری سبز از جمله پمپ حرارتی، باتری و پنل‌های خورشیدی و صورت‌حساب‌های تضمین‌شده برای پنج تا ۱۰ سال مجهز شده‌اند که ساکنان را از پرداخت هرگونه قبضی معاف می‌کند.

حذف قبض مصرف انرژی در خانه‌های بریتانیایی/ راه‌اندازی کافه تعمیرات در برلین

گسترش شبکه شارژ خودروهای برقی در دانمارک

دانمارک با هدف حصول اطمینان از دسترسی آسان رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی به گزینه‌های شارژ در سراسر این کشور به گسترش شبکه شارژرهای این وسایل درون مرزهای خود پرداخت. بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده شارژ دانمارک و اپراتور پارکینگ‌های اروپا در حال همکاری برای تبدیل هزاران پارکینگ دانمارک به مراکز شارژ خودروهای الکتریکی هستند.

اپراتور پارکینگ‌های اروپا بیش از ۱.۶ میلیون پارکینگ در ۱۳ هزار مکان از ۱۲ کشور اروپایی را مدیریت می‌کند و در زمینه‌های پارکینگ، شارژ، فناوری و راهکارهای شهری فعال است و اپراتور شارژ دانمارک ادعا می‌کند که بزرگترین ارائه‌دهنده شارژ با بیش از ۳۹ هزار نقطه شارژ در شهرها، حومه‌های شهری، محل‌های کار، سوپرمارکت‌ها و امتداد بزرگراه‌ها است.

این دو در نظر دارند دسترسی همه رانندگان وسایل‌نقلیه الکتریکی را به گزینه‌های شارژ در هزاران جای پارک سراسر دانمارک آسان کنند. هدف اولیه آن‌ها ایجاد بیش از پنج هزار نقطه شارژ عمومی هوشمند تا سال ۲۰۲۸ است که بخشی از بزرگ‌ترین شبکه یکپارچه شارژ و پارکینگ دانمارک را تشکیل خواهد داد.

حذف قبض مصرف انرژی در خانه‌های بریتانیایی/ راه‌اندازی کافه تعمیرات در برلین

شهرهای اروپایی با پایان فصل اصلی گردشگری اروپا، قوانینی را برای کنترل توریسم بیش‌ازحد و مقابله با بازدیدکنندگان بدرفتار، همچنین صاحبان خانه‌های اجاره‌ای کوتاه‌مدت غیرقانونی به گردشگران وضع کردند.

مقابله با توریسم بیش‌ازحد در شهرهای اسپانیا

در این میان والنسیا واقع در شرق اسپانیا اعلام کرد که قصد دارد برق و آب اقامتگاه‌های غیرقانونی گردشگران در این شهر را قطع کند، چراکه تأمین آب و برق بیش‌ازحد برای آپارتمان‌های توریستی کوتاه‌مدت تأثیری جدی بر ساکنان دائمی دارد، روی قیمت اجاره‌ها تأثیر می‌گذارد، منجر به جابه‌جایی جمعیت بومی می‌شود و به‌معنای ناپدید شدن تدریجی تجارت محلی به نفع فروشگاه‌های مخصوص گردشگران و برهم‌خوردن تعادل در مقررات عمومی است که گردشگران را به مردم محلی ترجیح می‌دهد.

والنسیا این پیشنهاد را با الگوبرداری از اقدام قطع آب اقامتگاه‌های توریستی غیرقانونی در سویا ارائه داد. مقامات این شهر تأیید کردند که تنها زمانی که آپارتمان‌ها به محل سکونت معمول مالکان یا مستأجران بلندمدت تبدیل شوند، آب آن‌ها را وصل خواهد کرد.

والنسیا همچنین خواهان تحریم آپارتمان‌های توریستی غیرقانونی و تعیین جریمه‌هایی تا سقف ۶۰۰ هزار یورو برای مالکان خاطی است‌. این شهر محدودیت‌هایی را نیز برای کشتی‌های تفریحی در نظر گرفته و درصدد بازنویسی قوانین مربوط به تردد کشتی‌های کروز در آینده و محدود کردن و کاهش ورود کشتی‌های کروز بزرگ است.

والنسیا همچنین از برنامه‌هایی برای ایجاد یک گروه دائمی شورای شهر، اداره بندر و بخش کشتی‌رانی برای «تنظیم ترافیک کشتی‌رانی» رونمایی کرد تا یک استراتژی پایدار اجتماعی و زیست‌محیطی مشترک برای سفرهای دریایی طراحی و از گردشگری کروز با کیفیت اطمینان حاصل کند.

شهر ساحلی محبوب اسپانیا، بارسلونا، نیز برنامه‌هایی هم‌چون خودداری از تمدید مجوز اجاره‌های کوتاه‌مدت را اعلام کرده که امیدوار است تا سال ۲۰۲۸ همه اجاره‌های توریستی را حذف کنند. با این حال این اقدام واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته است.‌

بسیاری از مردم مجارستان از اینکه اجاره‌های کوتاه‌مدت به کمبود مداوم مسکن و حذف مسکن مقرون‌به‌صرفه در سراسر کشور شده است، ناراضی هستند. به این ترتیب بوداپست، پایتخت مجارستان، قصد دارد تمام اجاره‌های کوتاه‌مدت را ممنوع کند.

این ممنوعیت از سال ۲۰۲۶ اجرایی می‌شود، با این‌حال تنها بخش کوچکی از شهر را در برخواهد گرفت، زیرا ساکنان کمی به آن رأی موافق داده‌اند. البته به‌رغم پیاده‌سازی در یک منطقه کوچک، این ممنوعیت اهمیت خاصی دارد، زیرا در یکی از متراکم‌ترین مناطق شهر اجرا می‌شود که ۵۴ درصد از ساکنان آن خواهان اعمال چنین ممنوعیتی بودند.

آتن، پایتخت یونان، نیز از برنامه‌های خود برای ممنوعیت اجاره‌های کوتاه‌مدت جدید از یکم ژانویه ۲۰۲۵ رونمایی کرده است، البته این حرکت در حال حاضر موقتی به نظر می‌رسد. دولت یونان تنها یک روز پس از تصمیم بوداپست اعلام کرد که صدور مجوزهای جدید اجاره کوتاه‌مدت را در مناطق اول، دوم و سوم شهرداری مرکزی پایتخت متوقف خواهد کرد و این محدودیت برای ۱۲ ماه باقی خواهد ماند. پس از این دوره مقامات قبل از تصمیم‌گیری در مورد تمدید یا لغو آن، به بررسی میزان تأثیرگذاری ممنوعیت طرح بر گردشگری بیش‌ازحد و وضعیت مسکن محلی خواهند پرداخت.

جدیت شهرهای اروپایی در مقابله با گردشگری بیش از حد

دوره آزمایشی یک‌ساله برای مناطقی اعمال می‌شود که مسکن‌های اجاره‌ای کوتاه‌مدت بیش از ۵ درصد از کل موجودی مسکن آن‌ها را تشکیل می‌دهند، بنابراین تأثیر قابل‌توجهی بر زندگی ساکنان دارند.

آتن همچنین پس از گذراندن تابستانی مملو از بلایای طبیعی مرتبط با تغییرات آب‌وهوایی و به‌منظور مقابله با بحران‌های جاری به وضع مالیات روزانه بر اجاره‌های کوتاه‌مدت خواهد پرداخت که مبلغ آن در دوره شلوغ آوریل تا اکتبر از ۱.۵ یورو در روز به ۸ یورو افزایش پیدا خواهد کرد. در فصل کم‌گردشگر نیز مبلغ این مالیات از ۰.۵ یورو به دو یورو در روز افزایش خواهد داشت.

پراگ، پایتخت چک، در ماه آگوست به‌دنبال شهرهایی هم‌چون لندن، دوبلین، آمستردام و پاریس، اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای محدود کردن تعداد اقامتگاه‌های گردشگری کوتاه‌مدت در دسترس است. مقامات پراگ امیدوارند که این اقدام پیشنهادی قیمت املاک و مستغلات را پایین بیاورد و اطمینان حاصل کند که حجم بالای گردشگران ساکنان دائمی را مجبور به جابه‌جایی نمی‌کند.

استرالیا مدعی ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در ۲۰۲۸

استرالیا از ارائه طرح‌هایی برای ساخت بزرگترین مزرعه بادی زمینی خارج از چین با ۴۰۰ توربین ۶.۲ مگاواتی در ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خود در سال ۲۰۲۸ خبر داد.

غول انرژی‌های تجدیدپذیر جهانی مستقر در اسپانیا، طرح‌هایی را برای ساخت بزرگترین مزرعه بادی زمینی خارج از چین در استرالیای غربی منتشر و پیشنهاد ساخت یک مزرعه بادی سه گیگاواتی با ۴۰۰ توربین ۶.۲ مگاواتی را در ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه ارائه کرده است. این مزرعه در صورت ساخت بزرگترین مزرعه بادی زمینی در خارج از چین خواهد بود.

پیاده‌سازی این پروژه استرالیا را از دیگر طرح‌های توسعه مزارع بادی بی‌نیاز خواهد کرد و از پروژه‌های بادی بزرگ فعلی این کشور بسیار بزرگتر خواهد بود. پیشنهاد شده است که ساخت‌وساز مزرعه پیشنهادی در سال ۲۰۲۸ آغاز شود؛ این پروژه پس از تکمیل یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در نوع خود خواهد بود.

حذف قبض مصرف انرژی در خانه‌های بریتانیایی/ راه‌اندازی کافه تعمیرات در برلین

کد خبر 794035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.