تشکیل ستاد دائمی کنگره شهدا در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ستاد دائمی کنگره شهدای این منطقه سال‌های آینده ادامه خواهد داشت و در راستای کنگره بزرگ ۲۴۰۰۰ شهید استان اصفهان فعالیت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر شامگاه _پنجشنبه پنجم مهر_ در حاشیه کنگره سرداران و ۹۰۰ شهید منطقه ۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این منطقه حدود ۹۰۰ شهید و سردار سرافراز دفاع مقدس را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که این منطقه را به یکی از پرشمارترین مناطق از نظر تعداد شهدا در کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: این برنامه‌ها از آذر ۱۴۰۲ آغاز شده است و در طول سال گذشته، بیش از ۱۵۰ برنامه متنوع در قالب یادواره‌های مختلف شهدای محلی، چاپ و تدوین کتاب‌های یادبود شهدا، یادواره‌های شهدای دانش‌آموز دفاع مقدس، مسابقات ورزشی، همایش‌های پیاده‌روی و در نهایت، مراسم کنگره شهدا برگزار شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: استقبال بسیار خوبی از این برنامه‌ها توسط خانواده‌های شهدا، مردم اصفهان به‌ویژه ساکنان منطقه ۹ و مسئولان صورت گرفته است.

قاضی‌عسگر با اشاره به تشکیل ستاد دائمی کنگره شهدای منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: این برنامه‌ها محدود به امشب نخواهد بود؛ یکی از برکات این کنگره، تشکیل ستاد دائمی کنگره شهدای منطقه ۹ شهرداری اصفهان است که در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و در راستای کنگره بزرگ ۲۴۰۰۰ شهید استان اصفهان فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این برنامه‌ها، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد این برنامه‌ها در ادامه مسیر احیای شعائر دینی همچون مراسم عزاداری محرم، صفر و فاطمیه باشد، زیرا همان‌طور که مردم و هیئت‌های مذهبی برای زنده نگه داشتن این شعائر تلاش می‌کنند، این برنامه‌ها نیز با همین هدف یعنی احیای فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید خاطره شهدا برگزار می‌شود.

کد خبر 794025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.