لزوم اصلاحات سالانه در طرح جامع شهر اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تهیه طرح جامع شهر اصفهان گفت: شهر موجودی زنده است و مطابق نیاز مردم دائم تغییر می‌کند که براساس آن نیز باید طرح جامع، سالانه اصلاح شود؛ اصفهان نیز ازجمله کلان‌شهرهایی است که طرح جامع آن باید سالانه بررسی شود و نمی‌توان در مدت زمان طولانی به همان طرح اکتفا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز _ پنجشنبه پنجم مهر_ در نخستین نشست گام‌های رویداد شهرآیند در راستای تدوین سناریوهای آینده اصفهان در برنامه جامع شهر اظهار کرد: طرح جامع شهر قاموس و قانون اصلی یک شهر محسوب می‌شود، بنابراین در صورتی که برای شهرها به ویژه کلان‌شهرها این طرح جامع تهیه نشود، به مثابه آن است که هیچ چیز ندارد، چراکه حتی اگر قانونی دارای نواقصی باشد، اما آن را برای شهر اجرا کنیم، بهتر از بی‌قانونی است، از این‌رو تهیه طرح جامع شهر به‌ویژه برای شهری تاریخی همچون اصفهان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بسیار ضروری است.

وی افزود: اصفهان ازجمله کلان‌شهرهایی است که نمی‌توان طرحی برای آن در نظر گرفت که سالانه مورد بررسی قرار نگیرد و طی ۲۰ تا ۲۵ سال به همان طرح جامع اکتفا کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهر یک موجود زنده و پویا است و مطابق خواستگاه و نیاز مردم دائم دست‌خوش تغییراتی می‌شود که براساس آن نیز باید طرح جامع، سالانه اصلاح شده و تغییر کند.

چمران ادامه داد: از موقعی که طرح جامع در حال تهیه بوده است تا زمانی که به تصویب رسد، طی همین زمان شهر در حال رشد و تغییر است، بنابراین می‌توان گفت که طرح جامع اصفهان باید سالانه مورد بررسی و اصلاحات قرار گیرد.

وی تاکید کرد: طرح جامع شهر می‌تواند متواضع باشد و در صورتی که طرح ارائه و اجرا شده موفق نبوده باشد، از انتخاب مردم البته به شرط درست بودن این انتخاب پس از بررسی‌های لازم باید استفاده و در اصلاحات سالانه طرح جامع لحاظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی اصفهان و بررسی و مدنظر قرار دادن این مشکلات و پیامدهای آن در طرح جامع شهر این کلان‌شهر گفت: آبادانی شهر از روستا است و باید در این حوزه چاره‌اندیشی و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا کشاورز بتواند به زراعت و تامین معاش خود بپردازد؛ در این صورت روستاها آباد می‌ماند و در غیر این صورت منجر به مهاجرت آن‌ها به حاشیه شهرها می‌شود که پیامد خوبی به همراه نخواهد داشت.

کد خبر 793901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.