کردستانی‌ها نخستین باران پاییزی امسال را تجربه می‌کنند

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: از غروب فردا جمعه تا عصر روز دوشنبه با عبور امواجی از سطح منطقه به صورت متناوب رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی شدید در استان پیش بینی می‌شود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان دهنده وضعیت جوی نسبتاً پایدار تا ظهر فردا است اما پیرو هشدار هواشناسی سطح زرد از غروب فردا جمعه تا عصر روز دوشنبه با عبور امواجی از جو منطقه به صورت متناوب رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: اوج فعالیت سامانه بارشی برای جمعه شب تا ظهر روز شنبه به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: طی روز یکشنبه با تضعیف ناپایداری‌ها همچنان امکان بارش‌های خفیف و پراکنده برای مناطقی از شمال و شرق استان وجود دارد.

پناهی ادامه داد: از لحاظ دمایی نیز از امروز روند تدریجی کاهش دما و به ویژه در طول روز شنبه و صبح یکشنبه کاهش محسوس پنج تا هفت درجه سلسیوس دما پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته دمای هوا در سردترین نقطه استان، قاملو ۲.۴ درجه و در گرمترین نقطه سلین ۳۷ درجه سانتی‌گراد بود و دمای هوا در مرکز استان شهر سنندج نیز بین ۱۰ و ۳۳.۵ درجه در نوسان بود.

کد خبر 793900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.