کتاب ماجراهای هانی و سنجی رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب ماجراهای هانی و سنجی که به سفارش اداره گردشگری‌ شهرداری اصفهان منتشر شده است در اداره گردشگری شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: آیین رونمایی از کتاب 《 ماجراهای هانی و سنجی》 با حضور احمد اکبرپور، نویسنده و عضو شورای کتاب کودک، فهیمه قائدی و انسیه هادی نویسنده و تصویرگر کتاب با حضور جمعی از نویسندگان جوان چهارم مهرماه در خانه اژه ای درمحل اداره گردشگری شهرداری برگزار شد.

رئیس اداره گردشگری در این نشست بر ضرورت روایت هویت ملی در داستان های کودک و نوجوان تاکید کرد.

احمد اکبرپور عضو شورای کتاب کودک نیز اظهار کرد: مانع تراشی و گره افکنی کار اصلی نویسنده است؛ نویسنده در داستان باید انسان خشنی باشد تا بتواند داستانی جذاب خلق کند و اگر ذره ای ترحم داشته باشیم داستان شکل نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه داستان باید تعلیق و مایه داشته باشد، افزود: رعایت اصول ادبیات در داستان ضروری است.
عضو شورای کتاب کودک و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اشاره به کتاب 《 سفر شگرف نیس》 خاطر نشان کرد: این کتاب برای اولین بار به سفارش یک مدرسه در سوئد منتشر و پس از آن به ۲۰ زبان دنیا ترجمه شده است و جز کتاب های برتر جهان شناخته می شود.

وی با اشاره به فیلم 《مخملباف》 گفت: این فیلم سفارش یک شرکت فرش بوده است و فیلمساز چنان فیلمی تولید کرد که همچنان بر سر زبان ها و جذاب است.

برگزاری رویداد گردونه در جاده الفت ناژوان

در ادامه این آئین فهیمه قائدی نویسنده کتاب ماجراهای هانی و سنجی از برگزاری رویداد گردونه در جاده الفت ناژوان از ششم تا دهم مهرماه خبر داد.

وی افزود: ماجراهای هانی و سنجی تنها یک کتاب نیست و رویداد جاده الفت ناژوان بر اساس یافته های این اثر اجرا می شود.

این نویسنده کتاب کودک بیان کرد: کتاب ماجراهای هانی و سنجی به سفارش اداره گردشگری شهرداری اصفهان منتشر شده است.

وی ادامه داد: هانی کودک قهرمان اصفهانی است که به لحاظ تلطیف فضا و افزایش جذابیت به همراه سنجابی در ناژوان گردش می کند؛ در این کتاب دغدغه های کودک امروزی روایت شده است‌.

این نویسنده جوان یادآور شد: شهرداری اصفهان با استفاده از ظرفیت نویسندگان کودک و نوجوان می تواند روایت های گردشگری شهر را به رشته تحریر درآورد.

در پایان این آئین با حضور احمد اکبرپور، نویسنده و عضو شورای کتاب کودک، علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری شهرداری و فهیمه قائدی و جمعی از حاضران از کتاب "ماجراهای هانی و سنجی" رونمایی شد.

کتاب ماجراهای هانی و سنجی رونمایی شد

کد خبر 793896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.