فعالیت سامانه بارشی در ۹ استان قوت می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۹ استان کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از امروز تا روز شنبه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی با مخاطرات رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد گرد و خاک، استمرار کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، امروز گیلان، مازندران و گلستان، جمعه مازندران، شرق گیلان و غرب گلستان و شنبه گیلان، مازندران، گلستان، مرکز و جنوب اردبیل و شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان تحت تاثیر شرایط جوی مذکور قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر این اساس، طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری رواناب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد شدید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: پرهیز از هرگونه تردد غیرضروری و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی و کوهنوردی و پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، در مدت زمان مذکور باید مد نظر قرار گیرد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت شده و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی از جمله دیگر مواردی است که رعایت آنها به منظور پیشگیری از رخداد حوادث لازم است.

کد خبر 793851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.