بخش مهمی از عزت و اقتدار امروز ایران مرهون مجاهدت‌های نیروهای مسلح است

رئیس قوه قضاییه گفت: بخش مهمی از عزت و اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های نیروهای مسلح است، امروز آزادگان جهان، چشم امید به ایران اسلامی دارند و در ایجاد این امر نقش قوای مسلح ما گران‌سنگ و ارزنده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز _پنجشنبه پنجم مهر_ طی سخنانی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان سمنان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در ایام دفاع مقدس، ملت ایران تنها با رژیم بعث صدام نمی‌جنگید بلکه با تمام قدرت‌های استکباری در حال نبرد بود، مستکبران که روزی در توهم اشغال سه روزه ایران بودند، امروز به صراحت اذعان می‌کنند که نقش جمهوری اسلامی ایران در اثرگذاری بر معادلات جهانی چشمگیر است، آن‌ها امروز مدعی آن هستند که ایران به روسیه تسلیحات می‌دهد، از سویی دیگر در جریان رقابت‌های انتخاباتی امریکا نیز ایران و نحوه مواجهه با ایران به یکی از محورهای اصلی تبدیل شده است.

وی با اشاره به عیادت خود از جمعی از مجروحان اقدامات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان افزود: از یک سو، جنایات سبعانه صهیونیست‌ها در غزه و لبنان و از سویی دیگر مجاهدت‌ها و پایمردی‌ها و ایستادگی‌های مردم غزه و لبنان، انسان را شگفت‌زده می‌کند، مجروحان لبنانی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی با وجود مجروحیت و مصدومیت و آسیب‌دیدگی شدید همچنان با روحیه بالا به تمجید و دفاع از محور مقاومت می‌پرداختند و آرزو داشتند که هرچه سریع‌تر بهبود یابند تا بار دیگر به دفاع و حمایت از محور مقاومت بپردازند.

رئیس عدلیه گفت: صهیونیست‌ها که مستظهر به حمایت‌های نظامی، لجستیکی، اطلاعاتی، سیاسی، مالی و رسانه‌ای مستکبران و غربی‌ها هستند، امروز به رغم جنایات بعضاً بی‌سابقه، به هیچیک از اهداف خود در غزه دست نیافته‌اند و نتوانسته‌اند جنبش حماس را از بین ببرند، صهیونیست‌ها امروز دیگر در فکر توسعه موجودیت نامشروع خود نیستند، بلکه دغدغه بقا دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: طی بیش از چهار دهه‌ای که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، ما همواره با اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها از جانب مستکبران مواجه بودیم و بالطبع بدین‌واسطه خسارات و تضییقاتی بر کشور ما وارد شده است، کسی تردید ندارد که ما امروز با مشکلاتی مواجه هستیم و باید این مشکلات را تبیین و پیگیری کنیم و در جهت رفع آن‌ها تلاش مجدانه داشته باشیم. اما در مقابل باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز بگوییم و برای همگان تبیین کنیم که چگونه در دل انبوهی از سختی‌ها، جنگ‌ها، توطئه‌ها و تحریم‌ها توانستیم به دستاوردهایی شگرف در حوزه‌های مختلف علمی، نظامی، امنیتی و … نائل شدیم.

وی اظهار کرد: قوه قضاییه علاوه بر تعامل حسنه و مطلوب با مجلس، تعامل خوبی نیز با دولت دارد، رئیس‌جمهور بر سه مؤلفه «اعتقاد به کار کارشناسی» و «تمکین در برابر قانون» و «استفاده از همه ظرفیت‌ها» تاکید دارد، ما نیز در قوه قضاییه بر این سه مؤلفه پای می‌فشاریم، ما تمکین به قانون را یک اصل اساسی می‌دانیم و معتقدیم چنانچه در مواردی اختلاف برداشت از قانون پیش آمد باید با گفت‌وگو با دولت به یک نظر واحد نائل شویم و چنانچه از رهگذر گفتگو به نتیجه مشخص نرسیدیم، روال‌های قانونی معینی از جمله رجوع به رأی وحدت رویه و یا درخواست تفسیر قانون از مجلس، وجود دارد.

قاضی‌القضات تأکید کرد: مشکلات معیشتی موجود که من نیز به آن‌ها اذعان دارم نباید به هیچ وجه در انگیزه کارکنان و قضات دستگاه قضایی برای خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم خلل ایجاد کند، ما در قوه قضاییه اگرچه نمی‌توانیم رضایتمندی ۱۰۰ درصدی مراجعان را برآورده کنیم، اما با رفتار حسنه با ارباب رجوع و تکریم او می‌توانیم جلوی بسیاری از نارضایتی‌ها را بگیریم. ما کارکنان و مسئولان قضایی باید مستمر تمرین و ممارست کنیم که در هر شرایطی با مردم و ارباب رجوع، به احسن وجه مواجه شویم و همواره آنان را تکریم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: توصیه دیگر من به شما قضات و کارکنان دستگاه قضایی آن است که در رسیدگی به کار مردم، به هر میزان که می‌توانید تسریع کنید و چنانچه مقدور است کار امروز مردم را به فردا واگذار نکنید، من در رده‌ها و مناصب مختلف قضایی حضور داشتم و از حجم بالای کار شما آگاه هستم، بنابراین نگویید فلانی در صدر نشسته و از حجم و صعوبت کار ما آگاه نیست، سختی‌های کار در بخش‌های مختلف عدلیه را می‌دانم و بعضی از آن‌ها را با پوست و گوشت خود لمس کرده‌ام، اما با این همه تاکید دارم که باید در پیشبرد امور قضایی مردم تسریع داشته باشیم، خیلی از مراجعان به من، یکی از مواردی را که مطرح می‌کنند این است که فارغ از نتیجه رأی، می‌خواهند آرای مرتبط با پرونده‌های‌شان هرچه زودتر صادر شود.

وی گفت: حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر آن است تا دلسوزانه و خیرخواهانه از فرد فرد کارکنان و قضات دستگاه قضایی صیانت کند، لذا همه ما باید نهایت همکاری را با این بخش داشته باشیم، من وقتی یک قاضی به واسطه لغزشی که داشته با سلب صلاحیت مواجه می‌شود دلم به درد می‌آید و این موضوع برای من بسیار اندوهناک است، لذا تاکید دارم که باید تمام تمرکز و تلاش خود را به صیانت از مجموعه و فرد فرد کارکنان و قضات معطوف داریم.

رئیس دستگاه قضا ضمن تاکید بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی کارکنان و قضات دستگاه قضایی گفت: یکی از مسائل و مشکلات مربوط به کارکنان دستگاه قضایی بحث مسکن است، لذا بر اتخاذ تدابیر و تمهیداتی مستمر برای رفع این مشکل تاکید داریم و در این راستا اقداماتی در دست اجرا است.

رئیس قوه قضاییه: بخش مهمی از عزت و اقتدار امروز ایران مرهون مجاهدت‌های نیروهای مسلح است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان سمنان در ستاد فرماندهی فراجا این استان حضور پیدا کرد.‌

وی در ابتدای ورود به ستاد فرماندهی فراجا استان سمنان در محل یادمان شهدا حضور یافت و با قرائت فاتحه، علو درجات شهدای نیروهای مسلح را مسئلت کرد.

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در این مراسم ضمن برشمردن ویژگی‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی بیش از چهار دهه اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در زمره جندالله و سربازان حضرت بقیةالله‌الاعظم (عج) و مدافعان سرافراز کشور، نظام و ارزش‌های اسلامی هستند.

نقش نیروهای مسلح در امنیت، عزت و سربلندی ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست

وی گفت: بخش مهمی از عزت و اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های نیروهای مسلح است، امروز آزادگان جهان، چشم امید به ایران اسلامی دارند و در ایجاد این امر نقش قوای مسلح ما گران‌سنگ و ارزنده است، امروز امنیت در میهن اسلامی ما مثال‌زدنی و تثبیت و تحکیم شده است و در تحقق این مهم، نقش نیروهای مسلح و تبعیت آن‌ها از اوامر فرماندهی معظم کل قوا ستودنی است.

رئیس عدلیه بیان داشت: خوشا به حال شما نیروهای مسلح که مدال افتخاری سربازی امام زمان (عج) و فرماندهی معظم کل قوا، ولی‌امر مسلمین جهان را بر دوش دارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: نیروهای مسلح ما بیش از چهار دهه است که با تمام توان در مقابل مستکبران و توطئه‌گران و مخلان امنیت مردم و خائنان، پایمردانه ایستاده‌اند و در این مسیر مقدس، مجاهدت‌ها کرده‌اند و از نثار جان خود ابایی نداشته و ندارند.

در دفاع مقدس همه اقشار مردم در صف اول جهاد حاضر شدند

وی ضمن تبیین و تشریح ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مردم ایران از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بود که با هیچ‌یک از جنگ‌های پیش و پس از آن قابل مقایسه نیست، مهم‌ترین خصیصه ایام دفاع مقدس، اعتقاد و استظهار رزمندگان ما به ایمان و امداد الهی بود، در ایام دفاع مقدس نیروهای مسلح ما مبتنی بر آموزه‌های دینی عمل می‌کردند، مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدای والامقام ما ثابت می‌کند که آن‌ها در سطرهای نخست آخرین مسطور عمر خود، پیش و بیش از هر چیزی بر ضرورت پایمردی در مسیر حفظ اسلام عزیز و ارزش‌های اسلامی تاکید می‌کردند، کجای دنیا سراغ دارید که رزمندگانی در میدان نبرد فکر و ذکرشان حفظ ارزش‌های الهی باشد؟

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس، حضور همه اقشار و طبقات اجتماعی در جبهه‌های حق علیه باطل بود، در دوران دفاع مقدس، همه اقشار جامعه ما اعم از زن و مرد و پیر و جوان در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها حضوری فعالانه و ایثارگرانه داشتند، در هیچ جنگ و نبردی چنین حمیت و اتحاد و انسجامی به منصه‌ظهور نرسید.

مسائل و موضوعات قضایی استان سمنان مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بدو ورود به فرودگاه سمنان طی سخنانی اظهار کرد: بسیار خرسند هستیم که در ماه پرخیر و برکت ربیع‌الاول به استان دارالمرحمه سمنان آمده‌ایم تا به مسائل و موضوعات قضایی و سایر مقولات مرتبط با مردم این استان شهیدپرور و زحمت‌کش بپردازیم، در جریان این سفر، مسائل و موضوعات قضایی استان سمنان مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و در راستای رفع مسائل مرتبط با سایر قوا به ویژه قوه مجریه، با همکاری استاندار قدم‌هایی برمی‌داریم.

رئیس قوه قضاییه گفت: امیدواریم در ایام هفته دفاع مقدس بتوانیم دِین خود را به شهدا و جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های معظم آن‌ها ادا کنیم.

رئیس قوه قضاییه در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی، وارد سمنان شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی، وارد سمنان شد، این سفر، سی‌وچهارمین سفر استانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا تاکنون محسوب می‌شود.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان سمنان، ترتیب خواهند داد.

دیدار با اقشار مختلف مردمی و جوامع نخبگانی استان سمنان، از جمله برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به این استان است.

شایان ذکر است، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیر سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه وبویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است، استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و به صورت غیررسمی به منظور بررسی مسائل قضایی به آن مناطق سفر کرده است.

کد خبر 793837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.