حسین پناهی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجانغربی با اشاره به اینکه باید میزان بودجه تعیین شده برای پروژههای شهری مدنظر گرفته شود، اظهار کرد: با اجرای پروژه تقاطع شورا -ورزش نه تنها مشکل ترافیکی حل نمیشود، بلکه موجب انتقال ترافیک از نقطهای به نقطه دیگر از شهر خواهد شد.
وی افزود: امروز پروژههای زیادی وجود دارند که اولویتدارتر از اجرای طرح تقاطع شورا -ورزش هستند.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه شورای ترافیک استان بر چه مبنایی تاکید بر اجرای پروژه تقاطع شورا -ورزش دارد، گفت: این موضوع جای تعجب دارد و باید اولویت مدیریت شهری اتمام پروژه رینگ دوم کمربندی شهر ارومیه باشد و از این رو شهرداری اولویت خود را اجرای پروژه های شهری و بر اتمام رینگ دوم کمربندی شهر ارومیه متمرکز کند.
پناهی با بیان اینکه طرح اجرای کریدور و کاهش بار ترافیکی را در طرح مطالعاتی پروژه تقاطع غیرهمسطح شورا -ورزش نمیبینم، ادامه داد: اگر در شورای ترافیک به دنبال این هستیم که هر روز یک قسمتی از ترافیک شهری را به نقطه دیگر هدایت کنیم، عملاً برآورد هزینه مدیریت شهری زیرسوال خواهد رفت.
وی تأکید کرد: با اجرای طرح شورا -ورزش نه تنها مشکل ترافیکی رفع نخواهد شد بلکه یک هزینه بسیار بزرگی به شهرداری تحمیل خواهد شد.
پناهی با بیان اینکه نباید اجرای پروژههای عمرانی موجب انتقال ترافیک شهری از نقطهای به نقطه دیگر شهر شود، یادآور شد: باید در اجرای پروژههای عمرانی و خدماتی به دنبال اجرای طرحهای نوین برای رفع معضل ترافیک و روانسازی ترافیک باشیم.
رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: شهرداری باید از اجرای طرحهای روگذر، زیرگذر عبور و به دنبال طرحهای جدید مطالعاتی از جمله اجرای دوربرگردان ها، چپگردها، راستگردها و اصلاح هندسی باشد.
پناهی با اشاره به اینکه با کارهای امروزی به ساختار آینده شهر ارومیه لطمه خواهیم زد، گفت: عملاً با اجرای کارهای زیرسطحی به ساختار آینده شهر اعم از مترو شهری، تراموا و همچنین از لحاظ بار مالی لطمه خواهیم زد.
وی عنوان کرد: بازنگری دوباره باید در اجرای طرح تقاطع شورا -ورزش در راستای کاهش بار ترافیکی شهر انجام شود.
نظر شما