تداوم آلودگی هوای کلانشهر مشهد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز، پنجشنبه پنجم مهر برای سومین روز پیاپی در شرایط ناسالم و وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، مهدی اله‌پور اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۲۵ نشانگر هوای آلوده و ناسالم است و شاخص‌های یک تا دو ساعت گذشته هم با عدد ۱۰۷ از شرایط ناسالم و وضعیت هشدار هوای این کلانشهر برای تنفس شهروندان خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، هفت حوض و خاقانی آلوده برای تمام افراد است افزود: کیفیت هوای سایر ۲۰ منطقه دارای ایستگاه سنجش مشهد فعلاً در شرایط سالم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله‌پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی در مواقع آلودگی هوا با کاهش رفت‌وآمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

به گزارش ایمنا، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 793771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.