کد IMEI چیست؟ + روش های بدست آوردن شناسه تلفن همراه

کد IMEI یک شناسه ۱۵ رقمی و منحصر به فرد تلفن همراه است.

به گزارش ایمنا، همه ی دستگاه‌های موبایل هویت منحصربه‌فردی دارند که متشکل از شماره IMEI، شماره سریال و شماره مدل است. کد IMEI مخفف کلمه ( International Mobile Equipment Identity) به معنای شناسه بین‌المللی تجهیزات تلفن همراه است. IMEI یک شماره سریال ۱۵ رقمی مانند اثر انگشت دیجیتالی برای هر دستگاه منحصر به فرد است. با استفاده از شماره IMEI می‌توانید اطلاعات گوشی خود از جمله مبدأ، سازنده و شماره مدل دستگاه را به دست آورید.

کد IMEI

روش های بدست آوردن کد IMEI یا شناسه گوشی های هوشمند

برای به دست آوردن شناسه دستگاه یا کد IMEI روش های مختلفی موجود است.

روش اول

  • بدست آوردن کد IMEI گوشی با شماره گیری کد #۰۶#*: یکی از متداول ترین و ساده ترین روش ها برای یافتن کد IMEI شماره گیری کد #۰۶#* است که حتی بدون زدن کلید تماس هم می توان کد IMEI و شماره سریال گوشی را دریافت کنید.

روش دوم

  • بدست آوردن کد IMEI گوشی از روی دستگاه موبایل: کافی است قاب پشت گوشی خود را باز کنید و شماره IMEI گوشی و شماره سریال گوشی خود را در زیر باتری مشاهده کنید. این روش برای گوشی‌های هوشمند و جدیدی که در آن‌ها امکان دسترسی به باتری وجود ندارد امکان‌پذیر نیست.

روش سوم

  • بدست آوردن کد IMEI گوشی با استفاده از تنظیمات گوشی‌: از قسمت تنظیمات گوشی (Setting) وارد گزینه سیستم ( System ) شده و سپس گزینه درباره تلفن (About Phone) را انتخاب کنید. کد IMEI و شماره سریال گوشی در این قسمت قابل مشاهده است. برای دسترسی به این کد در گوشی های دارای سیستم عامل iOS می توان، به مسیر Settings > General > About مراجعه کنیم.

کد IMEI در گوشی های دو سیم کارت

گوشی و دستگاه های دو سیم کارت، دارای دو شماره IMEI هستند. در واقع برای هر اسلات سیم کارت یک شماره IMEI منحصر به فرد وجود دارد.

کد IMEI

پیدا کردن کد IMEI بدون دسترسی به گوشی موبایل

در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی، برای ردیابی و پیگیری های قضایی نیاز به کد IMEI گوشی است با استفاده از روش های زیر می توانید این کد را بدست آورید.

بدست آوردن کد IMEI با استفاده از برچسب روی جعبه گوشی بر روی جعبه تمام موبایل ها، برچسبی وجود دارد که کد IMEI و شماره سریال دستگاه بر روی آن نوشته شده است و شما می توانید از این طریق شماره IMEI دستگاه را بدست بیاورید.
پیدا کردن imei از طریق فاکتور خرید گوشی شماره IMEI گوشی شما بر روی فاکتور خرید آن نیز درج شده است. در صورتی که به فاکتور خرید خود دسترسی دارید می توانید آن را بررسی کنید.
بدست آوردن کد IMEI از طریق گوگل شما می توانید به صورت آنلاین، برای بدست آوردن شماره IMEI گوشی از طریق گوگل اقدام کنید. این کار را می توانید توسط Google Dashboard انجام دهید.
بدست آوردن کد IMEI از طریق اپل ای دی برای بدست آوردن کد IMEI گوشی آیفون زمانی که به آن دسترسی ندارید، می توانید به صورت آنلاین، برای بدست آوردن شماره IMEI گوشی آیفون اقدام کنید. برای این کار می توانید به بخش مدیریت اپل آی دی خود مراجعه کنید.

بدست آوردن کد IMEI از طریق سامانه همتا

شما می توانید برای بدست آوردن کد IMEI گوشی سرقتی یا مفقودی خود از طریق سامانه همتا نیز اقدام کنید. برای این کار با استفاده از شماره ملی و یا شماره سیم کارتی که گوشی خود را با آن رجیستر کرده اید، وارد پنل کاربری خود در سامانه همتا شوید و کد IMEI گوشی مفقود شده خود را مشاهده کنید.
بدست آوردن کد IMEI از طریق پرینت مکالمات از مخابرات در صورتی که به هیچیک از موارد بالا دسترسی نداشتید، شما می توانید از طریق پرینت مکالمات خود از شماره IMEI گوشی مطلع شوید.
کد خبر 793745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.