بافت فرسوده منطقه ۴ اصفهان با همکاری بخش خصوصی نوسازی می‌شود

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: مسئولان منطقه به‌دنبال استفاده از تسهیلاتی هستند که برای ساخت طبقات آزاد در بافت‌های فرسوده و صدور پروانه‌های ساختمانی در نظر گرفته شده است؛ این اقدامات با همکاری بخش خصوصی و با هدف تجمیع پلاک‌ها و ساخت مسکن تازه صورت خواهد گرفت.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه ۴ شهرداری اصفهان با وجود داشتن بافت‌های نوساز و خیابان‌سازی‌های جدید در بعضی نواحی همچون روشن‌دشت، همچنان با چالش‌هایی در زمینه بافت فرسوده مواجه است.

وی افزود: محله‌های قدیمی نظیر کردآباد و سواردز جزو مناطقی هستند که بافت فرسوده در آن‌ها مشهود است، همچنین بعضی از محله‌ها همچون رکن‌الدوله نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای نوسازی این مناطق تصریح کرد: مسئولان منطقه به‌دنبال استفاده از تسهیلاتی هستند که برای ساخت طبقات آزاد در بافت‌های فرسوده و صدور پروانه‌های ساختمانی در نظر گرفته شده است، این اقدامات با همکاری بخش خصوصی و با هدف تجمیع پلاک‌ها و ساخت مسکن تازه صورت خواهد گرفت.

زمانی خاطرنشان کرد: در محله کردآباد، مقدمات صدور پروانه برای چند قطعه زمین فراهم و با سرمایه‌گذاری انجام شده است؛ انبوه‌سازی آپارتمان‌ها به‌زودی آغاز می‌شود که هدف از این طرح، خارج کردن منازل بافت فرسوده از وضعیت ریزدانگی و تجمیع آن‌ها برای بهبود شرایط محلی و نوسازی محله است.

وی تاکید کرد: امیدوارم با اجرای این طرح، گلوگاه‌های شهری باز و محله‌ها به‌طور کامل نوسازی شود.

کد خبر 793726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.