ایران - مراکش / جنگ تماشایی یوز ایرانی و گربه‌سیاه آفریقایی

تیم‌ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان امروز مقابل مراکش قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ملی فوتسال ایران و مراکش عصر امروز _پنجشنبه پنجم مهر_ در چارچوب یکی از تقابل‌های حساس و مهم در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان از ساعت ۱۶:۰۰ در سالن یونیورسال شهر بخارا برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت و برای صعود به جمع هشت‌ تیم پایانی دهمین دوره جام‌جهانی فوتسال با یکدیگر مصاف خواهند کرد.

تیم‌ملی فوتسال ایران با سه پیروزی متوالی مقابل تیم‌های ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه توانست مقتدرانه به مرحله حذفی صعود کند و در سوی دیگر، تیم‌ملی فوتسال مراکش با پیروزی در برابر تیم‌های ملی فوتسال پاناما و تاجیکستان به عنوان تیم دوم از گروه پنجم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد؛ آن‌ها در بازی پایانی مرحله گروهی مقابل پرتغال شکست خوردند.

ایران - مراکش / جنگ تماشایی یوز ایرانی و گربه‌سیاه آفریقایی

در بازی پایانی ایران و فرانسه در مرحله گروهی، شاگردان وحید شمسایی علاقه نداشتند که در گروه ششم صدرنشین شوند و از طرفی فرانسه نیز همین میل را داشت که موجب شد حرف‌وحدیث‌های متعددی درباره تقابل ایران و فرانسه به‌وجود بیاید و اکثر اهالی جامعه فوتسال به‌ویژه تیم‌های ملی حاضر در جام‌جهانی، خواهان برخورد با دو تیم شدند، چرا که معتقدند آبروی فوتسال دنیا با نمایش عجیب ایران و فرانسه خدشه‌دار شده است.

از همین‌رو تیم ملی فوتسال ایران به‌صورت ناخواسته در سمت سخت جدول مرحله حذفی قرار گرفت و در صورت پیروزی مقابل مراکش، باید به‌مصاف پرافتخارترین تیم جهان برود و اگر موفق شود برزیل را شکست دهد، آن‌ زمان باید در چارچوب نیمه‌نهایی جام‌جهانی برابر برنده بازی ونزوئلا و اوکراین قرار گیرد؛ به این ترتیب شاگردان شمسایی، اعتبار فوتسالی خود را به مسیر راحت‌تر ترجیح دادند و در دیداری که در جوامع فوتسالی از آن با «رسوایی» و «فساد» یاد شده بود، ایران به برتری رسید.

ایران - مراکش / جنگ تماشایی یوز ایرانی و گربه‌سیاه آفریقایی

تیم‌ملی فوتسال مراکش، از مدعیان قهرمانی در جام‌جهانی⁧ ۲۰۲۴⁩ و ابرقدرت قاره آفریقا، به انتخاب کارشناسان وبگاه معتبر فوتسال پلنت به عنوان بهترین تیم جهان در سال ۲۰۲۳ برگزیده شد و از شیرهای اطلسی به عنوان یکی از بخت‌های فتح جام جهانی⁧ ۲۰۲۴⁩ ازبکستان یاد می‌شود. آن‌ها تحت مربیگری هیچام دگویک که وی نیز در جمع ۱۰ مربی برتر جهان جای گرفته است، در سال ۲۰۲۳ در تورنمنت جام‌عرب که به میزبانی عربستان برگزار شده بود، به مقام قهرمانی دست یافتند.

تیم‌ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف تیم دوم گروه پنجم که مراکش است برود و درصورت صعود به جمع هشت تیم پایانی، برزیل را پیش‌روی خواهد داشت که چنانچه ایران بتواند مراکش را شکست دهد و با پیروزی برزیل مقابل کاستاریکا، شاهد یک تقابل سخت و جنجالی دیگر میان ایران و برزیل این‌بار در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی خواهیم بود.

ایران - مراکش / جنگ تماشایی یوز ایرانی و گربه‌سیاه آفریقایی

تیم‌ملی فوتسال مراکش که هم‌اکنون در رده ششم بهترین تیم‌های فوتسال جهان قرار دارد، چالشی جدی برای ایران محسوب می‌شود. این تیم با دستاوردهای چشمگیر در سال‌های اخیر، از جمله سه‌ قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا و سه‌ قهرمانی در جام فوتسال عرب، یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های فوتسال جهان به‌شمار می‌رود.

ایران و مراکش پیش از این نیز بارها به مصاف یکدیگر رفته‌اند. آخرین تقابل این دو تیم در فروردین سال جاری و در تورنمنت چهارجانبه ویتنام بود، جایی که مراکش با تیم زیر ۲۳ سال خود موفق شد ایران را با نتیجه پنج بر چهار شکست دهد. در جام جهانی ۲۰۱۶، ایران با پیروزی پنج بر سه مقابل مراکش موفق شد این تیم را از پیش‌روی بردارد.

ایران - مراکش / جنگ تماشایی یوز ایرانی و گربه‌سیاه آفریقایی

همچنین در جام‌جهانی ۲۰۱۲ نیز تیم‌ملی فوتسال ایران توانست با نتیجه دو بر یک حریف خود را شکست دهد. این پیروزی‌ها نشان می‌دهد که ایران همواره در مقابل مراکش عملکرد خوبی داشته است، اما باید دید که در این دیدار حساس چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

قضاوت این دیدار بر عهده دنیل مالکوویچ سوئیسی است. دنیل همواره جزو ۱۰ داور برتر دنیا شناخته می‌شود و در سال ۲۰۲۲ سومین داور جهان لقب گرفت. وی در مرحله گروهی جام‌جهانی، دیدار تیم‌های ونزوئلا - گواتمالا و تایلند - کوبا را سوت زد.

ایران - مراکش / جنگ تماشایی یوز ایرانی و گربه‌سیاه آفریقایی

نیکولا جلیک، داور مطرح کراوات و بهترین داور دنیا سال ۲۰۲۲، یکی از کمک‌های مالکوویچ در دیدار ایران و مراکش است. مایر شولز لهستانی و ادواردو فرناندز اسپانیایی دیگر داوران این جدال خواهند بود. دانیل مالکوویچ که پیش‌ترها به علت سرطان مثانه از دنیای داوری دور مانده بود، پس از مبارزه و شکست این بیماری یک‌بار دیگر فرصت قضاوت در بزرگ‌ترین رویداد فوتسال جهان را به‌دست آورد.

کد خبر 793723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.