تجهیز ناوگان آتش‌نشانی اصفهان به فناوری‌های بومی و هوشمند

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این سازمان با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای بومی و تجهیزات پیشرفته، سرعت و دقت عملیات‌های امداد و نجات را افزایش داده و زمان رسیدن به محل حادثه را بهبود بخشیده است.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پس از اضافه‌شدن تجهیزات فیزیکی به ناوگان عملیاتی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، قرار است نرم‌افزارها و تجهیزاتی نیز به‌صورت بومی‌سازی شده به این سیستم افزوده شوند، اظهار کرد: این نرم‌افزارها شامل موارد مختلفی از جمله سیستم پایش میزان آب در خودروها در زمان حریق و گزارش‌دهی وضعیت عملیاتی نیروها است.

وی افزود: بهینه‌سازی این نرم‌افزارها به کمک سنسورهای مختلف و ارسال سیگنال به ستاد فرماندهی کمک می‌کند تا مدیریت بهتر و کارآمدتری روی عملیات‌های امداد و نجات داشته باشیم.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از نرم‌افزارهای مهم، نرم‌افزار موقعیت‌یاب است؛ این نرم‌افزار به‌گونه‌ای طراحی شده است که در مواقع اضطراری به افراد کمک می‌کند موقعیت دقیق خود را برای ستاد فرماندهی ارسال کنند، به این شکل که فرد تماس‌گیرنده لینک موقعیت‌یابی را دریافت کرده است و با وارد شدن به آن، موقعیت دقیق خود را به ستاد اعلام می‌کند.

شریعتی ادامه داد: این قابلیت به خصوص در مواقعی که افراد به‌دلیل استرس یا ناآشنایی با محیط نمی‌توانند نشانی دقیق را ارائه دهند، بسیار کاربردی است و موجب تسریع در رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه می‌شود.

وی با اشاره به بهبود عملکرد و سرعت عملیات عنوان کرد: طبق استاندارد جهانی، زمان رسیدن به محل حادثه باید حدود ۵ دقیقه و ۳۵ ثانیه باشد، اما سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان موفق شده است به میانگین زمان ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه برسد که از این استاندارد نیز پایین‌تر است، با این حال افزایش خودروها و جمعیت شهر، به‌ویژه در سال‌های اخیر، تأثیراتی روی این زمان داشته است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان کرد: از نظر تجهیزات، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به تجهیزات روز دنیا مجهز است، با این حال به گفته مسئولان، به‌دلیل افزایش جمعیت و توسعه شهری، تجهیزات بیشتر و گسترده‌تری مورد نیاز است.

شریعتی گفت: در حال حاضر، ۳۱ ایستگاه عملیاتی در شهر فعال و سه ایستگاه جدید نیز در دست احداث است.

کد خبر 793676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.