تعمیق اندیشه‌های ناب، نیازمند ظرفیت‌های هنری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: تعمیق اندیشه‌های ناب نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری در توسعه فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید مهدی سیدین نیا امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در جلسه تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تیران و کرون در محل سالن جلسات فرماندار این شهرستان اظهارکرد: دشمن از ظرفیت هنر و پتانسیل فعال در این حوزه برای جنگ نرم استفاده کرده و به واسطه آن هنجارها را مورد خدشه قرار داده است.

وی افزود: تولید محتوا دیجیتال و عرضه در فضای مجازی از سوی دشمن حقیقت را از بین برده و آسیب های جدی برای کشور به وجود می آورد که ایجاد مسیر انحرافی از جمله آن بوده که نسل جدید هدف آنان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با بیان اینکه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی رویکرد فرهنگی دارد و هنر در کشورمان از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: تعمیق اندیشه‌های ناب نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری در توسعه فرهنگی است.

سیدین نیا خاطرنشان کرد: به واسطه هنر امکان ماندگار اندیشه‌ها وجود دارد و فرهنگ در بین آحاد جامعه توسعه و پیشرفت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه عرصه هنر نیازمند نیروی انسانی توانمند و اندیشه های ناب است، گفت: این دو مقوله برای توسعه هنر نیاز بوده تا اینکه به‌واسطه نیروی انسانی هنرمند و با اندیشه و نطریه‌ها، اقدامات موثری صورت پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان یادآورشد: فعالیت هنری، هنرمندان بدون پشتوانه فکری کارساز نخواهد بود از این رو اهالی فرهنگ و هنر به نظریه‌های ناب نیاز دارند.

استعدادهای هنری نهفته در بین جوانان و نوجوانان تیران و کرون

علی محمدی کیا فرماندار تیران و کرون در این جلسه به استعدادهای فعال در بین نسل جدید این شهرستان گفت: در بخش های مختلف شاهد استعدادها و توانمندی‌های خاصی هستیم که با حمایت از آنان امکان رشد و پیشرفت آنان وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از جوانان در مناطق روستایی هنرهای اصیل را احیا و تولیدات آنان قابلیت عرضه در بازار را برای اقتصاد فرهنگ و هنر را دارد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه هویت مردمی و فعال کردن نقش مردم در حوزه فرهنگ و هنر حائز اهمیت است، تصریح کرد: برای مردم فعالیت‌های اجتماعی و مشارکتی و هنر مردمی مورد توجه بوده و نسبت به آن اقبال نشان داده‌اند.

محمدی‌کیا فعالیت‌های کانون‌های مساجد را مصداق بارز اقدامات مردمی برشمرد و اذعان داشت: اهالی فرهنگ و هنر با حمایت مسئولان و توسعه زیرساخت‌ها اقدامات اساسی برای فرهنگ جامعه می‌توانند انجام دهند.

وی یادآورشد: خیر برای احداث مجتمع فرهنگی در تیران پیشگام شده که با حمایت دولت امکان بهره‌برداری دارد.

کد خبر 793636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.