۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
رازهای نهفته‌ی حیات

محققان کشف کردند که تومورهای هیدرا نه‌تنها در نسل‌های بعدی ایجاد می‌شوند، بلکه می‌توانند به‌صورت قابل‌انتقال منتقل شوند. این یافته‌ها هشداردهنده‌اند و نشان می‌دهند که شرایط محیطی می‌توانند بر گسترش این نوع سرطان‌ها تأثیر بگذارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محققان تأیید کردند که تومورها واقعاً در نسل‌های بعدی هیدراهای حامل تومور ایجاد می‌شوند و سرعت انتقال این تومورها با گذشت زمان افزایش می‌یابد.

در همین راستا، آن‌ها مشاهده کردند که در نسل پنجم هیدراهای دارای تومورهای قابل انتقال، تفاوت‌هایی از نظر ویژگی‌های زیستی در مقایسه با هیدراهای بدون تومور پدیدار شده است. این هیدراها پیش از شکل‌گیری تومورها، تلاش بیشتری برای تولید مثل غیرجنسی انجام دادند؛ چراکه با ظهور تومورها، سرعت جوانه‌زنی در این موجودات کاهش می‌یابد.

همچنین، بعد از ایجاد تومورها، نرخ مرگ‌ومیر در جوانه‌ها افزایش یافت. تیسوت و همکارانش اظهار داشتند که شاید نادر بودن سرطان‌های قابل‌انتقال بیشتر به دلیل فقدان شرایط محیطی مناسب برای رشد آن‌ها باشد، زیرا در این مطالعه به نظر می‌رسد که مشکلی در توانایی انتقال تومورها به نسل‌های بعدی وجود ندارد.

آن‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر این یافته درست باشد، در نظر گرفتن این جنبه‌ها در مطالعات اکوسیستم‌هایی که تحت تأثیر فعالیت‌های انسانی قرار گرفته‌اند، اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا این تغییرات می‌توانند به‌طور بالقوه شرایطی را که به گسترش سرطان‌های قابل‌انتقال کمک می‌کند، تغییر دهند.

کد خبر 793571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.