اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون شهدا و ایثارگران است

استاندار مرکزی گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون جانفشانی و ایثارگری خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: بدون شک اگر همراهی، جانفشانی و ایثارگری خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به عنوان عنصر اصلی مقاومت نبود، ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار نبود.

وی با بیان اینکه هنوز هم در جبهه‌های دیگری نظیر جنگ نرم و سخت درگیر هستیم، افزود: همراهی جریان پرقدرتی از مادران، همسران و بانوان ایثارگران همچنان کشور را در تمامی عرصه ها موفق و پیروز خواهد کرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون جانفشانی و ایثارگری خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است، خاطرنشان کرد: همسران و مادران ایثارگران نیمه پنهان و موثر جریان دفاع مقدس و مقاومت هستند و نقش موثری در دوران جنگ تحمیلی داشتند.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: فلسفه نامگذاری ها در مناسبت هایی نظیر هفته دفاع مقدس یادآوری وقایع و رویدادهاو بازخوانی اتفاقات آن دوران است که مسائل و موضوعات مرتبط با آن مرور و تبیین می شود.

وی تصریح کرد: جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس باید به صورت مستمر برای جامعه بویژه قشر جوان بازگو شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: ماه شهریور در تاریخ کشور، ماهی پر آشوب است زیرا در چند مقطع مورد هجوم نظامی قرار گرفته که مشهورترین آن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به شهریورماه ۱۳۲۰ بازمی‌گردد.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: در سوم شهریورماه سال ۱۳۲۰ کشور ما توسط شوروی و انگلیس از شمال و جنوب و شرق و غرب مورد هجوم نیروهای این کشورها قرار گرفتیم و در هشتم شهریور همان سال ایران به اشغال درآمد.

وی ادامه داد: ایران در دوران انقلاب اسلامی در شهریور مورد حمله دشمن قرار گرفت و این بار این تعرض در شرایطی انجام شد که جمهوری اسلامی از نظر نظامی در شرایط مناسبی نبود و دشمنان آرزوی اشغال ۱۰ روزه ایران را داشتند که با ایثارگری شهدا و رزمندگان دشمن این آرزو را به گور برد و حتی نتوانستند از استان‌های مرزی هم عبور کند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و مردمی جایگزین یک رژیم کودتایی شد، تاکید کرد: جز رژیم پهلوی هیچ حکومتی در ایران با کودتا روی کار نیامد، این رژیم نتوانست با کودتا خود را حفظ کند، البته هر زمان مورد تهدید قرار می‌گرفت با کودتا خود را حفظ کرد، آنها در آخرین بار در بهمن ۵۷ مجدداً دست به کودتا زدند که موفق نشدند و دلیل این ناکامی در پیام هفته دفاع مقدس قابل بازیابی است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: رژیم پهلوی در عرصه‌هایی از جمله فناوری، استقلال ملی، سیاست خارجی، عمران و آبادانی و محرومیت‌زدایی موفقیتی نداشت، اما ادعای نظامی‌گری داشت و نشانه‌های آن بر سینه‌هایشان وجود داشت اما در اوج ذلت و ناتوانی بود.

وی ادامه داد: ایمان مردم و تلاش برای تعمیق آن و رهبری امام راحل موجب فروپاشی رژیم پهلوی شد، در دنیا هیچ انقلابی از دهه سوم خود عبور نکرده اما جمهوری اسلامی هم اینک مقتدرتر از گذشته در چهلواره دوم قرار دارد.

استاندار مرکزی گفت: ایمان، وحدت، پشتوانه مردمی، انگیزه الهی و ولایت مداری رمز پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس است که در ادامه مسیر انقلاب، این مهم باید تداوم یابد و همچنان با وحدت، انگیزه الهی و تبعیت از ولایت فقیه در مسیرهای مختلف گام برداریم.

مخلص‌الائمه افزود: جمهوری اسلامی روزی در تولید سیم خاردار عاجز بود، اما هم اینک متهم به صادرات پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی به کشورها است.

کد خبر 793554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.