مدیران قضایی مشارکت مردم را برای اجرای عدالت جلب کنند

امام جمعه قزوین گفت: ما از مدیران قضایی انتظار داریم کاری کنند تا مردم، خودشان برای اجرای عدالت مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در دیدار با حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور اظهار کرد: امیدواریم خدای متعال بساط ظلم و جور صهیونیستی را از سر همه روزگار بردارد و ان‌شاءالله به‌زودی جشن پیروزی مسلمانان و مستضعفان بی‌پناه را برگزار کنیم.

وی افزود: بحث پیشگیری در قوه قضائیه بسیار مهم است، ما سوژه‌ها و مسائلی را در استان قزوین و همچنین در کشور شاهد بودیم که با پیشگیری و با کمترین هزینه می‌شد جلوی آن را گرفت، اما به‌دلیل عدم پیشگیری هزینه‌های بسیار سنگین، خسارت‌های فرهنگی و معنوی در میان مردم را به‌وجود آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در آیات قرآنی حق و قانون کنار هم قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: برخی تأکید دارند باید مرّ قانون عمل شود، رهبر حکیم انقلاب علاوه بر مر قانون مسئله دیگری را هم فرموده‌اند، ایشان فرموده‌اند حق، عدل و قانون سه ضلع یک مثلث هستند که وقتی در کنار هم قرار بگیرند، مشکل‌گشایی می‌کنند که این فرمایش رهبر فرزانه انقلاب ریشه در آیات قرآن دارد.

عابدینی اضافه کرد: به امید خدا بصیرت به همراه تجربه چند دهه‌ای که دستگاه قضای ما به دست آورده است و آن نیروهای ورزیده و متدینی که پای کار هستند، خیلی مردم را امیدوار کرده‌اند تا کارها درست پیش برود.

وی ادامه داد: درهای ورودی به اسلام چند چیز است، یکی از آن‌ها کرامت آدم‌ها است، یعنی اینکه آدم‌ها احساس کنند اگر مجرم هم بودند و به دستگاه قضا وارد شدند، کرامت آن‌ها حفظ می‌شود که شاهد تحقق این معنا در دستگاه قضایی هستیم.

امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه کرامت یکی از درهایی است که خیلی‌ها از این در به اسلام جذب می‌شوند و خیلی از اعتمادها اوج می‌گیرد، گفت: مردمی که از درگاه کرامت به دین مبین اسلام جذب می‌شوند، بیشتر قدر اسلام، دین و مسئولان متدین را می‌دانند.

عابدینی افزود: یکی دیگر از این درها باب عدالت است. همچنان‌که در قرآن مجید آمده با عدل زمین و آسمان برپاست و بنابراین کرامت انسان‌ها و عدالت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قضائی ما قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید خود مردم باید برای عدل و قسط برخیزند، اگر این اتفاق بیفتد هم عدالت و هم کرامت به اوج می‌رسد؛ بنابراین ما از مدیران قضایی این انتظار را داریم تا کاری کنند که مردم خودشان برای اجرای عدالت مشارکت داشته باشند.

کد خبر 793536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.