نیاز ۲۸۸ هزار دلاری بخش تجهیزات نیروگاه زباله‌سوز ساری

شهردار ساری با اشاره به نیاز ۲۵۰ میلیارد تومانی بخش ابنیه نیروگاه زباله‌سوز ساری از نیاز ۲۸۸ هزار دلاری بخش تجهیزات این نیروگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدحسین قبادی بعدازظهر امروز_چهارشنبه چهارم مهر_ در جلسه بررسی آخرین وضعیت نیروگاه زباله‌سوز ساری که در سالن جلسات فرمانداری ساری برگزار شد، شهرداری را کارفرمای پروژه نیروگاه زباله‌سوز دانست و اظهار کرد: برحسب قراردادی که با شرکت تی تی اس داریم، این شرکت به‌عنوان سرمایه‌گذار و بر اساس زمان‌بندی تا دهه فجر سال‌جاری فرصت دارد از این پروژه بهره‌برداری کند.

وی بابیان اینکه برای اتمام نیروگاه زباله‌سوز، ۲۵۰ میلیارد تومان در بخش ابنیه و ۲۸۸ هزار دلار در بخش تجهیزات اعتبار نیاز دارد، افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به‌صورت اوراق برای خرید و تأمین تجهیزات نیروگاه زباله‌سوز سال گذشته تأمین و به‌حساب شرکت TTS واریزشده است که در مرحله خرید تجهیزات از کشور چین و ترخیص از گمرک و ورود به کشور است.

محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باوجود تخصیص اعتبارات مناسب در جهت تکمیل نهایی این پروژه اما همچنان شاهد طولانی شدن عمر این پروژه و دست پیدا نکردن به نتیجه مطلوب هستیم، گفت: تولید زباله شهرستان ساری حدود ۳۰۰ تن در روز است و از این رو اجرا و راه‌اندازی نیروگاه باید با دغدغه و شتاب بخشی بیشتری انجام گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی و قضایی به موضوع و قرارداد زباله‌سوز ساری ورود پیدا کنند و بانیان وضع موجود را به مردم معرفی کنند.

رئیس شورای تأمین شهرستان ساری با بیان اینکه در مسیر اجرای قانون و در جهت حفظ منافع مردم و بیت‌المال با احدی تعارف نداریم، گفت: حسب دستور استاندار نسبت به تعیین تکلیف نهایی این پروژه، با ارائه زمان‌بندی دقیق از جانب سرمایه‌گذار و پیمانکاران به منظور بررسی اقدامات و فعالیت‌های آنان گام بر می‌داریم.

نوبخت تکمیل نیروگاه ۴۵۰ تنی زباله سوز ساری را به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح عمرانی زیست‌محیطی در مرکز مازندران بیان کرد و گفت: بی‌شک از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود و ظرفیت نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل نهایی این نیروگاه به شکل مطلوب استفاده و بر روند اجرای آن را به‌صورت میدانی نظارت خواهیم کرد.

پرویز شعبانی، رئیس شورای شهر ساری هم در ادامه بابیان اینکه، شرکت TTS باید نسبت به اجرای تعهدات خود پایبند باشد، تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری ساری نسبت به اجرای پروژه نیروگاه زباله‌سوز جدیت و تلاش لازم را دارند و از مدیران استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در اتمام این پروژه اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 793507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.