استان اصفهان حدود ۵۷۰۰ دانش‌آموز شهید تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه این استان حدود ۵۷۰۰ دانش‌آموز شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: برخی دانش‌آموزان مدرسه صائب در دوران دفاع مقدس ندای امام راحل را لبیک گفتند و برای یاری دین خدا به جبهه‌ها رفتند؛ این افراد باید به‌عنوان نماد اقتدار، نماد فرهنگ و دین ما معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ممحمدرضا ابراهیمی امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در برنامه «رونمایی از کتاب شهدای دبیرستان صائب» اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ما در حوزه فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادت است. و اگر بتوانیم این فرهنگ را به مخاطبان اصلی خود یعنی دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان انتقال دهیم، ماندگار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدرسه صائب از بهترین مدارس شهر، استان و کشور است، افزود: برخی دانش‌آموزان مدرسه صائب در دوران دفاع مقدس ندای امام راحل را لبیک گفتند و برای یاری دین خدا به جبهه‌ها رفتند؛ این افراد باید به‌عنوان نماد اقتدار، نماد فرهنگ و دین ما معرفی شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: دانش‌آموزان در مراسم امروز گرد هم آمدند تا بدانند چه قهرمانان بزرگی در این مدرسه درس خوانده‌اند و چه انسان‌های فرهیخته‌ای در زمینه‌های علم، اخلاق، رفتار و دین‌داری از این مدرسه برخاسته‌اند؛ این شهدا باید به‌عنوان الگوهای برجسته برای دانش‌آموزان معرفی شوند.

ابراهیمی ادامه داد: استان اصفهان با تقدیم بیش از ۲۴۰۰۰ شهید، نسبت به جمعیت خود بیشترین تعداد شهید را در سطح کشور دارد که از این تعداد، حدود ۵۷۰۰ شهید دانش‌آموز بوده‌اند و مدرسه صائب نیز یکی از مدارسی است که بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به این بخش ویژه از تاریخ کشورمان، یعنی تاریخ دفاع مقدس، افتخار خواهند کرد.

کد خبر 793477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.