برداشت آب مدیریت نشود، تامین آب همدان با مشکل مواجه می‌شود

فرماندار همدان گفت: اقدامات خوبی در حوزه تامین آب شهرستان همدان انجام شده است، اما کافی نیست و اگر مصرف و برداشت آب مدیریت نشود، تامین آب همدان با مشکل مواجه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی صبح امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امور آب استان برای تأمین آب شرب همدان به ویژه انتقال آب رودخانه‌های بالادست سد اکباتان باید به دنبال اعتبارات ملی باشد.

وی افزود: فرمانداری همدان از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در حد مقدور برای تأمین زیرساخت‌های انتقال آب همکاری داشته است، اما بودجه شهرستان جوابگوی تامین همه این نیازها نیست.

فرماندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر میزان برداشت از سد اکباتان بالاتر از میزان مورد انتظار است، ادامه داد: با مدیریت تامین آب از سد تالوار، رودخانه عباس‌آباد و رودخانه‌های بالادست سد اکباتان باید از ذخیره مطمئن آب داشته باشیم، چراکه پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش بارندگی در پاییز امسال است.

مخفی با اشاره به اقدامات خوبی که به منظور آب‌رسانی به روستاهای همدان انجام شده است، اضافه کرد: این اقدامات مشکلات ما را در روستاها به کمترین میزان کاهش خواهد داد.

وی گفت: لازم است از مردم بخواهیم تا صرفه‌جویی لازم را در مصرف آب داشته باشند.

کد خبر 793455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.