تمایل ایران برای تعامل معنادارتر با آژانس را احساس کردم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تمایل بیشتر مقامات ایرانی برای تعامل معنادارتر با آژانس را پس از مذاکرات در نیویورک احساس کردم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رافائل گروسی طی مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز ابراز امیدوار کرد در ماه اکتبر (مهر) به تهران سفر کند.

گروسی پیش‌تر در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران دیدار کرده بود.

گروسی در این مصاحبه گفت: آنچه که من شاهد بوده‌ام ابراز تمایل برای تعامل دوباره با ما به شیوه‌ای معنادارتر است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد که می‌خواهد با ازسرگیری سریع گفت‌وگوهای فنی مناسب با ایران، پیشرفتی واقعی در این زمینه ایجاد کند و قصد دارد ماه اکتبر برای دیدار با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کند.

وی افزود: ما از صفر شروع نخواهیم کرد. تاکنون روندی نسبتاً طولانی را طی کرده‌ایم و پاسخی درباره بعضی از سوالات خود نگرفته‌ایم.

گروسی درباره چشم‌انداز ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای، با ادعای اینکه همکاری ایران با آژانس کاهش یافته است، گفت لازم است کارهای مقدماتی از اینجا آغاز شود و آژانس شفافیت لازم را از فعالیت‌های هسته‌ای ایران کسب کند.

وی اظهار کرد: من فکر می‌کنم که لازم است به شیوه متفاوتی به نتیجه برسیم زیرا روش قدیمی دیگر امکان‌پذیر نیست و پیش‌بینی می کنم که آژانس نقش فعال‌تری ایفا کند.

گروسی که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته است، پیش‌تر در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا که فرازهایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده است، ادعا کرد که واشنگتن در روند توافق با ایران، نقش اصلی را ایفا می‌کند و بدون مشارکت این کشور رسیدن به توافق غیرممکن است.

کد خبر 793414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.