در مسیر اهداف و آرمان‌ مجاهدان انقلاب اسلامی حرکت کنیم

امام جمعه قزوین گفت: فرهنگ ایثار و جهاد به تداوم استقلال کشور می‌انجامد و باید یاد و خاطره مجاهدان و ایثارگران انقلاب اسلامی را گرامی داشت و در مسیر اهداف و آرمان‌های این مجاهدان حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در پنجمین آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان قزوین اظهار کرد: جهاد را خداوند متعال بنا گذاشته و در قرآن کریم هم آمده که حق جهاد را در راه خدا باید ادا کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از درهای ورود به بهشت به نام جهاد نامگذاری شده است، اضافه کرد: این در از درهای بهشت برین را خداوند بلندمرتبه و متعال باز گذاشته تا بندگان مخصوص از این راه وارد بهشت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند در قرآن جهاد را امری عظیم و باعظمت مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: هر شخصی در مسیر جهاد و شهادت قرار بگیرد، عزت پیدا می‌کند تا جایی که دنیا و دین مردم جز با جهاد رونق نمی‌گیرد و فاصله گرفتن از جهاد نیز جز ذلت چیزی به همراه ندارد.

عابدینی اضافه کرد: هیچ قدرتی ارزشمندتر و گران‌قدرتر از قطره خونی نیست که در راه خداوند ریخته شود و به همین خاطر است که نباید از اهمیت ایثار و جهاد در راه خداوند تحت هیچ شرایطی غافل شویم.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و جهاد به تداوم استقلال و سربلندی کشور می‌انجامد و باید یاد و خاطره مجاهدان و ایثارگرانی که بزرگی، عزت کشور و انقلاب اسلامی را رقم زدند را همواره گرامی داشت و در مسیر اهداف و آرمان‌های این مجاهدان حرکت کرد.

به گزارش ایمنا، پنجمین آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت همزمان با سراسر کشور در قزوین برگزار شد که در این مراسم جمعی از فرماندهان قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین، سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج)، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به همراه خانواده‌های شهدای استان قزوین حضور داشتند.

کد خبر 793372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.