فرصت طلایی که بیرانوند از دست داد!

علیرضا بیرانوند با ماندن در تیم فوتبال پرسپولیس و ثبت دو کلین‌شیت دیگر در برابر استقلال می‌توانست رکورددار بیشترین کلین‌شیت در تاریخ دربی پایتخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال عصر امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در چارچوب هفته ششم از بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران جام موسوم به خلیج‌فارس از ساعت ۱۹:۰۰ در ورزشگاه امام‌خمینی اراک مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

در تاریخ بازی‌های دربی پایتخت، سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال استقلال تهران و سرمربی فعلی تیم فوتبال هوادار تهران با ثبت ۹ کلین‌شیت (در ۱۵ بازی) در صدر جدول بیشترین کلین‌شیت قرار دارد. احمدرضا عابدزاده اسطوره باشگاه پرسپولیس که سابقه بازی در استقلال را هم در کارنامه‌اش دارد با هشت کلین‌شیت (در ۱۳ بازی) در جایگاه دوم قرار گرفته که شامل پنج‌بار بسته نگه داشتن دروازه‌اش با پیراهن پرسپولیس و سه‌مرتبه با پیراهن استقلال می‌شود.

فرصت طلایی که بیرانوند از دست داد!

سپس علیرضا بیرانوند با هفت کلین‌شیت روی پله سوم قرار گرفته است. علیرضا بیرانوند ۱۳ بازی مقابل استقلال در شهرآورد پایتخت درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته و در هفت بازی آن، دروازه خود را بسته نگه داشته است. علیرضا بیرانوند در تاریخ دربی آمار قابل‌توجهی دارد و بعد از سیدمهدی رحمتی و احمدرضا عابدزاده صاحب بیشترین تعداد کلین‌شیت است که می‌توانست آن را افزایش دهد.

علیرضا بیرانوند همچنین از نظر دقایق متوالی بسته‌ماندن دروازه یک دروازه‌بان در دربی‌ها بعد از نیلسون جونیور، سیدمهدی رحمتی و احمدرضاعابدزاده نفر چهارم است و به مدت ۳۴۰ دقیقه متوالی از دقیقه ۴۴ شهرآورد ۸۷ تا دقیقه ۲۴ شهرآورد ۹۲ دراین بازی گل نخورده است. بیرو همچنین در کنار سیدمهدی رحمتی و البته وحید طالب‌لو سابقه مهار دو پنالتی در تاریخ دربی‌ها را نیز دارد.

فرصت طلایی که بیرانوند از دست داد!

چنانچه علیرضا بیرانوند در تابستان فصل جاری پرسپولیس را به‌مقصد تراکتور تبریز ترک نمی‌کرد و کماکان درون قفس‌توری سرخ‌های پایتخت قرار می‌گرفت می‌توانست با حضور در شهرآوردهای تهران مقابل استقلال و بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش، از رکورد احمدرضا عابدزاده و سپس سیدمهدی رحمتی عبور کند تا رکورددار بیشترین کلین‌شیت در تاریخ دربی لقب بگیرد.

با این وجود علیرضا بیرانوند هم‌اکنون پیراهن تیم فوتبال تراکتور تبریز را برتن می‌کند و می‌تواند فقط از تلویزیون نظاره‌گر بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در شهرآورد شماره ۱۰۴ پایتخت باشد. جدالی که همچون همیشه از اهمیت فراوانی برخوردار است و نتیجه‌اش در جدول رده‌بندی هم برای رقبای مدعی دو تیم حائزاهمیت خواهد بود.

کد خبر 793364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.