یاد و خاطره رزمندگان دوران دفاع مقدس در طول سال گرامی داشته شود

استاندار کردستان گفت: ۳۵ سال از پایان جنگ گذشته است، اما باید یاد و خاطره پیشکسوتان و رزمندگان آن دوران در تمام طول سال و به‌ویژه در ایام هفته دفاع مقدس گرامی داشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرش زره‌تن لهونی صبح امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در همایش تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جنگ در شرایطی در کشورمان آغاز شد که تازه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود و نیروهای نظامی آمادگی کنونی را نداشتند، اما با لطف خدا و محبوبیتی که بنیان‌گذار کبیر انقلاب داشتند و همراهی مردم با نیروهای نظامی سپاه و ارتش، ما پیروز میدان شدیم.

وی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی طول کشید، اما حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد که این افتخار بزرگی برای ما است.

استاندار کردستان ادامه داد: ۳۵ سال از پایان جنگ گذشته است، اما باید یاد و خاطره پیشکسوتان و رزمندگان آن دوران در تمام طول سال و به‌ویژه در ایام هفته دفاع مقدس گرامی داشته شود.

لهونی تاکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل‌های آینده منتقل شود و به دست فراموشی سپرده نشود.

یاد و خاطره رزمندگان دوران دفاع مقدس در طول سال گرامی داشته شود

وفاداری، ازخودگذشتگی و استقامت، شاخصه‌های اصلی زنان دوران دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این برنامه اظهار کرد: باید یادی کرد از همسران و مادران شهدا به‌ویژه همسر شهید ورمقانی از سرداران شهید استان کردستان که زحمات بسیاری را در دوران دفاع مقدس متقبل شدند.

وی با بیان اینکه زنان دوران دفاع مقدس سه شاخصه اصلی داشتند، افزود: وفاداری به نظام و خانواده و مکتب امام، از خودگذشتگی و ایثار و استقامت آن‌ها مثال زدنی است و جایگاه والایی داشتند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیده ناهید فاتحی کرجو و فاطمه اسدی از زنان شهدای کردستان، خاطرنشان کرد: پیکر شهیده فاطمه اسدی، چند سال پیش، بعد از گذشت بیش از سه دهه تفحص شد که لازم است یک برنامه مستند برای معرفی این شهیده بزرگوار ساخته شود.

کد خبر 793348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.