مقارنه ماه و سیاره مریخ را رصد کنید

ماه و سیاره مریخ چهارم مهر در یک راستا قرار می‌گیرند؛ این پدیده با چشم غیرمسلح قابل رصد است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه و سیاره مریخ چهارشنبه _چهارم مهر_ در یک راستا قرار می‌گیرند، به طوری که ماه ۲۲ روزه از زاویه چهار درجه و ۵۳ دقیقه‌ای شمال سیاره مریخ عبور می‌کند، این پدیده از اصفهان از ساعت ۲۳:۲۸ تا ۰۵:۲۱ قابل رصد است، ماه و سیاره مریخ ساعت ۲۳:۲۸ حدود ۷۱ درجه بالاتر از افق جنوب شرقی شما در آسمان قرار می‌گیرد و ساعت ۰۵:۲۱ نیز از دسترس خارج می‌شود.

ماه در قدر منفی ۱۱.۷ و سیاره مریخ در قدر ۰.۵ هر دو در صورت فلکی جوزا واقع می‏‌شوند، این دو جرم آسمانی به قدری از یکدیگر فاصله دارند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل رصد هستند.

نزدیک شدن ماه و سیاره مریخ به یکدیگر

ماه و سیاره مریخ چهارشنبه _چهارم مهر_ به یکدیگر نزدیک می‌شوند، به طوری که ماه ۲۲ روزه از زاویه چهار درجه و ۵۲ دقیقه‌ای سیاره مریخ عبور می‌کند، این پدیده از اصفهان از ساعت ۲۳:۲۸ تا ۰۵:۲۱ قابل رصد است، ماه و سیاره مریخ ساعت ۲۳:۲۸ حدود ۷۱ درجه بالاتر از افق جنوب شرقی شما در آسمان قرار می‌گیرند و ساعت ۰۵:۲۱ نیز از دسترس خارج می‎‌شوند.

ماه در قدر منفی ۱۱.۷ و سیاره مریخ در قدر ۰.۵ هر دو در صورت فلکی جوزا واقع می‌‏شوند، این دو جرم آسمانی به‌قدری از یکدیگر فاصله دارند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل رصد هستند.

کد خبر 793307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.