صدور مجوز خرید دو هواپیما برای اراک

استاندار مرکزی گفت: مجوز خرید دو فروند هواپیما برای فرودگاه اراک صادر شده است و هم اینک در صدد خرید هواپیما هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز _سه‌شنبه سوم مهر_ در شورای برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار کرد: مجوز خرید دو فروند هواپیما برای فرودگاه اراک صادر شده است و هم اینک در صدد خرید هواپیما هستیم؛ قرارداد خرید هم به زودی با یک شرکت معتبر امضا می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذار این طرح اعلام آمادگی کرده و از بانک صادرات نیز منابع در حال تأمین است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مدیران صمت و راه استان با جدیت بیشتری بحث پارک لجستیک را پیگیری کنند تا مجوز پارک لجستیک استان بلا استفاده نماند.

مخلص‌الائمه افزود: نرخ تورم استان مرکزی در سال‌های متوالی از میانگین کشوری بالاتر بود اما در شهریورماه امسال برای اولین بار پس از سال‌ها، نرخ تورم استان کمتر از میانگین نرخ تورم کشور شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود این روند کاهشی ادامه داشته باشد چراکه وضعیت کشور و استان مرکزی تورمی است و قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی با کمبود زمین و مسکن روبرو است که طرح‌های الحاق زمین برای ساخت مسکن، گام مثبتی برای تأمین زمین و مسکن به شمار می‌رود.

مخلص‌الائمه با اشاره به دیدار روز گذشته خود با وزیر راه و شهرسازی گفت: دیروز جلسه خوبی با وزیر راه و شهرسازی داشتیم و مسائلی که مطرح شد در رابطه با توسعه و برنامه‌ریزی بود که با توجه به اینکه بار ترافیکی محور ساوه به سلفچگان زیاد است با مذاکراتی که با وزیر راه داشتیم مقرر شد با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم کار اجرایی تعریض این محور را انجام دهیم و ساخت آزادراه محور راهجرد به اراک هم در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر نیرو برای رفع کمبود منابع آبی و تنش آبی در برخی محلات شهری و روستاهای استان دستوراتی صادر کرد.

استاندار مرکزی گفت: نوع رویکرد نمایندگان در برخی از استان‌ها نسبت به سایر استان‌ها منفعلانه است، در خصوص راه آهن اراک به قم، نمایندگان گذشته استان نباید اجازه می‌دادند این طرح از ردیف قانون بودجه حذف شود.

بیش از ۱۰ هزار نفر در ساوه متقاضی نهضت اقدام ملی مسکن هستند

علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر در ساوه متقاضی نهضت اقدام ملی مسکن هستند اما تأمین آب برای این طرح مشکل عمده‌ای است که باید به صورت کلی و زیرساختی رفع شود.

وی افزود: در اراک هم اینک ۱۰ هزار نفر متقاضی نهضت ملی مسکن هستند که فرم (ج) آنان سبز است اما تأمین زمین برای آنان امکان پذیر نیست.

راه نجات از بحران کم آبی، مدیریت منابع آبی است

حشمت‌الله عباسی مدیرعامل عامل شرکت آبفا استان مرکزی هم اظهار کرد: نیاز است در صنایع از پساب استفاده شود چراکه تنها راه نجات از بحران کم آبی، مدیریت منابع آبی است.

وی ادامه داد: برای این مهم مذاکره با صنایع بزرگ پتروشیمی و پالایشگاهی انجام شده تا پساب در اختیار این دو شرکت بزرگ استان قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آبفا استان مرکزی تصریح کرد: مدیریت استفاده از پساب در این استان مورد توجه جدی نبوده و آب آشامیدنی برای مصرف بخش خانگی در صنایع مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درباره الحاقات ۳۰ هکتاری کمیجان، ۱۰۴ هکتاری آشتیان، ۶۷ هکتاری ساوه و ۲۵۷ هکتاری تفرش بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 793247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.