آسفالت ۲۴ هکتار از معابر قزوین در نیمه دوم سال جاری

معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ هکتار از معابر و خیابان‌های شهر قزوین روکش آسفالت شده‌ و ۲۴ هکتار باقی‌مانده نیز در نیمه دوم سال انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون تلفیق عمران، ترافیک امور زیربنایی با شهرسازی، املاک و حقوقی شورا به ریاست مهدی مهدی‌خانی و با حضور مهری‌سادات تقوی و اعضای کمیسیون‌ها، اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک و سیدمحسن انتظاری معاون فنی و عمرانی در سه بخش بررسی لوایح مربوطه، ارزیابی وضعیت نهضت آسفالت معابر شهر قزوین و بررسی وضعیت زمین شقایق امشب _سه‌شنبه سوم مهر_ در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در مهم‌ترین بخش از این جلسه موضوع ارزیابی نهضت آسفالت معابر شهر قزوین در سال عمرانی جاری دستور کار کمیسیون تلفیق عمران، ترافیک امور و زیربنایی با شهرسازی، املاک و حقوقی قرار گرفت؛ سیدمحسن انتظاری، معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین در مهم‌ترین بخش از این جلسه به تشریح اقدامات این معاونت متبوعش درباره اجرای آسفالت معابر شهر قزوین پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ هکتار از معابر و خیابان‌های شهر قزوین روکش آسفالت شده‌اند و ۲۴ هکتار باقی‌مانده نیز در نیمه دوم سال انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه زمان‌بندی آسفالت، میزان تناژ و متراژ روکش آسفالت هم تهیه و آماده شده و تحویل کمیسیون شده و نیازمند تأمین اعتبار برای افزایش سطح روکش آسفالت هستیم و از همین‌رو در این راستا لایحه اصلاح بودجه برای این موضوع به شورا ارائه خواهد شد.

در ادامه ایزدمهر زارعی، رئیس سازمان عمران شهرداری قزوین نیز به تشریح اقدامات خود در حوزه عملیات روکش آسفالت در شهر و نواحی منفصل شهری پرداخت. در ادامه لایحه پروژه احداث کانال هدایت آب‌های سطحی وثوق آباد با حضور حسامی معاون عمرانی منطقه دو شهرداری مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

همچنین لایحه واگذاری و بهره برداری از جایگاه‌های سی‌ان‌جی با قیمت کارشناسی و پرداخت وام قرض‌الحسنه در قالب تعمیرات و بازسازی ناوگان تاکسی از دیگر لوایحی بود که در این جلسه مورد بررسی و موافقت اعضا قرار گرفت.

در بخش دیگر این جلسه، لایحه تغییر روش پرداخت مابه‌التفاوت جایگزینی اسکانیا با مینی‌بوس‌های سه تن از بهره برداران بررسی شد و جهت تصمیم‌گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد. لوایح اخذ مجوز مناقصه برای چهار پروژه مربوط به سازمان عمران، فیبر نوری سطح شهر و انتخاب مشاور برای مخازن ذخیره آب نیز از دیگر لوایحی بود که در این جلسه بررسی شد.

همچنین در ادامه جلسه عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری به تشریح اقدامات ستاد مهر پرداخت. سپس هر کدام از اعضای شورا در سخنانی از اقدامات سازمان اتوبوسرانی در رایگان کردن اتوبوس‌های درون‌شهری تا چهارم مهرماه، ساماندهی سرویس مدارس توسط سازمان تاکسیرانی و اقدامات ترافیکی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین قدردانی کردند.

به گزارش ایمنا، ارزیابی وضعیت زمین شقایق با حضور مدیران مربوطه از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت.

کد خبر 793216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.