۲۴ هزار لبخند، روایتی از خاطرات طنز رزمندگان دفاع مقدس

دبیرکارگروه رویدادها و خلق آثار هنری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان گفت: دفتر طنز کنگره ملی بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان اصفهان شروع به فعالیت کرده است، بر این اساس مدتی قبل این کنگره جشنواره جشنواره ۲۴ هزار لبخند را با سوژه‌های مرتبط فضای طنز جمع آوری شده ک محصولات خوبی در حال تولید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردارجواد استکی امروز _سه‌شنبه سوم مهر_ در نشست خبری تعدادی از کمیته‌های کنگره ملی بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اظهار کرد: اولین شهدای جنگ تحمیلی در گردنه میرآباد شهر سردشت استان آذربایجان غربی شهید شدند و در اواخر سال ۵۸ و ۵۹ عملیات‌ها برای پاکسازی منطقه انجام شد و ۴۰ نفر از فرماندهان ارتش اصفهانی به‌صورت داوطلبانه با روحیه بسیجی در کردستان حضور یافتند، در این مرحله نیروها از اصفهان برای آزادسازی سنندج سازماندهی شدند، در مرحله دوم اکثر اصفهانی‌ها پاکسازی محور سنندج را بر عهده داشتند.

وی افزود: ۲۲ روز در سنندج جنگ شدید خانه به خانه، کوچه به کوچه و تپه به تپه داشتیم و بر این اساس یکی از جنگ‌های سخت اصفهانی‌ها قبل از دفاع مقدس در سنندج بود، ستاد مشترک نیروهای مسلح با حضور شهید صیاد شیرازی و دیگر فرماندهان برگزار شد که در نهایت منجر به جنگ ۲۲ روزه و آزادسازی سنندج شد و سرانجام جریان ضدانقلاب و کوموله شکست خورد و تلاش‌های دشمن هم خنثی شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه اشاره کرد: از ۲۴ هزار شهید اصفهانی، ۵۷۵ نفر آنان در غرب و شمال غرب کشور شهید شدند، ۴۰۰ فرمانده شاخص در جنگ داشته‌ایم که ۳۶۰ نفر از آن‌ها شهدای طلاب اصفهانی بودند.

۲۴ هزار لبخند، روایتی از خاطرات طنز رزمندگان دفاع مقدس

علیرضا عسگری زاده مسئول سازمان بسیج هنرمندان و دبیرکارگروه رویدادها و خلق آثار هنری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان نیز اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌ای که در این کار گروه دنبال می‌شود، روایت هنری سوژه‌های مرتبط با قله‌های افتخار استان اصفهان در قالب ۱۱ عرصه هنری شامل عرصه فیلم و مستند، پویا نمایی، خوشنویسی، هنرهای رقمی و بازی‌های رایانه‌ای، شعر، شبیه خوانی و هنرهای آئینی، هنرهای سنتی و صنایع دستی، موسیقی، ادبیات داستانی، عکس، تئاتر، هنرهای تجسمی است که در هر عرصه دو نوع اتفاق رقم می‌خورد که شامل، خلق اثر و رویداد محوری است.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که مدنظر قرار گرفته شده است، برنامه ایجاد دفتر طنز باتوجه به اینکه یکی از فضاهای با نشاط دوران دفاع مقدس فضاهای طنزگونه بوده است.

دبیر کارگروه رویدادها و خلق آثار هنری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در ادامه گفت: دفتر طنز کنگره ملی بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان اصفهان شروع به فعالیت کرده است، بر این اساس مدتی قبل این کنگره جشنواره جشنواره ۲۴ هزار لبخند را با سوژه‌های مرتبط فضای طنز جمع آوری شده و محصولات خوبی در حال تولید است و در ایام اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان اصفهان رونمایی می‌شود.

عسگری‌زاده عنوان کرد: قسمت ویژه که به آن پرداخته شده است، شامل قسمت کودک و نوجوان است، مانند قصه گویی کودک و نوجوان، اشعار کودک و نوجوان در دوران دفاع مقدس و این امر یک رویدادی مهم در کنگره محسوب می‌شود.

۲۴ هزار لبخند، روایتی از خاطرات طنز رزمندگان دفاع مقدس

عسگری زاده خاطرنشان کرد: در کنگره تلاش شده است که دفتر هم اندیشی کودک و نوجوان تشکیل شود که از ظرفیت مردم و حضور نوجوانان در بحث خلق آثار کمک‌گیری می‌کنیم.

کد خبر 793158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.