الزام رعایت پوشش و آداب معاشرت در شهر اسپانیایی

ساکنان شهر توریستی مالاگای اسپانیا باور دارند که محل سکونتشان به یک پارک موضوعی برای گردشگران تبدیل شده است. پوشیدن لباس‌های ناموجه در انظار عمومی در این شهر ممنوع است و متخلفان تا ۷۵۰ یورو جریمه می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مالاگا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تابستانی جهان است که در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴ میلیون بازدیدکننده داشت، اما اکنون توریسم بیش از حد برای ساکنان آن دردسرساز شده است، به‌طوری‌که تابستان سال جاری اعتراضات و کمپین‌های ضد گردشگری در این منطقه به راه افتاد.

فعالان می‌گویند زادگاه آن‌ها به یک پارک موضوعی برای گردشگران تبدیل شده است و انبوه بازدیدکنندگان بدرفتاری که برای تفریحات شبانه به آندلس وارد می‌شوند برای شهروندان دردسرآفرین شده‌اند. رونق گردشگری پس از همه‌گیری نیز با تغییر بازار اجاره و اعیان‌سازی مرکز شهر، مردم محلی را به ستوه آورده است.

شورای محلی مالاگا قوانین گردشگری را به‌روز کرده و یک کمپین پوستری به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی طراحی کرده است تا رفتارهای مناسب را به گردشگران یادآوری کند. مقامات تاکید می‌کنند که پیروی از این مقررات زندگی ساکنان را بهبود می‌بخشد و گردشگران نیز تجربه بهتری خواهند داشت. اکنون از ایمنی خیابان گرفته تا پوشیدن لباس، قوانین جدیدی برای آداب معاشرت در مالاگا وضع شده است.

الزام رعایت پوشش و آداب معاشرت در شهر اسپانیایی

پوشیده باشید

مقامات به بازدیدکنندگان یادآوری می‌کنند که همیشه در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی لباس موجه بپوشند. پس از شکایت ساکنان از گردشگرانی که اغلب با لباس شنا یا بدون پیراهن در مرکز شهر قدم می‌زنند، آیین‌نامه‌ای در سال ۲۰۲۳ ارائه شد که این عمل را غیرقانونی می‌کند. اکنون دیده شدن با لباس‌های ناموجه در انظار عمومی ممنوع است و متخلفان تا ۷۵۰ یورو جریمه می‌شوند.

رعایت آداب معاشرت

این قانون به رفتار بازدیدکنندگان اشاره دارد که در مناطق مسکونی، مخل یا نامناسب تلقی شود. شورا به گردشگران توصیه می‌کند که با صدای بلند صحبت نکنند، آواز نخوانند و موسیقی پخش نکنند.

از بازدیدکنندگان خواسته شده است که به‌ویژه به ساعاتی از روز که ساکنان در حال استراحت هستند توجه داشته باشند و مراقب افراد مسن، بیماران، کودکان، دانش‌آموزان و کارگران باشند.

الزام رعایت پوشش و آداب معاشرت در شهر اسپانیایی

ایمنی پیاده روها

مقامات از همه افرادی که از دوچرخه یا اسکوتر استفاده می‌کند درخواست کرده‌اند که به جای اشغال فضای پیاده‌روهایی که فقط برای عابران در نظر گرفته شده است، به حقوق تردد شهروندان احترام بگذارند.

تمیز نگه‌داشتن شهر

این کمپین برخط از بازدیدکنندگان می‌خواهد هنگام دفع زباله از سطل‌ها، ظروف و سایر خدمات استفاده کنند، همچنین قوانین تاکید می‌کند که باید در اطراف بناها، جاذبه‌های تاریخی، پارک‌ها و باغ‌ها دقت ویژه‌ای به دفع صحیح زباله‌ها داشته باشند.

کد خبر 793034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.