«بیمه ورزشی» پوشش جامعی دارد

رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی استان اصفهان گفت: زمانی که آسیب ورزشکار توسط هیئت مربوطه و پزشک تأیید شود، ورزشکار با مدارکی که پشت کارت بیمه عنوان شده است، می‌تواند هزینه‌های آسیب را پس از بررسی و تأیید، دریافت کند؛ ورزشکاران برای پروسه درمان محدودیت زمانی ندارند.

غلامرضا بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با شرایط بیمه ورزشی اظهار کرد: بیمه ورزشی همه نوع آسیب و درمان را پوشش می‌دهد، فرقی ندارد که شخص از کدام ناحیه بدن دچار آسیب شده باشد، چرا که بیمه ورزشی به طور کامل آن را پوشش می‌دهد و هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند.

وی افزود: باشگاه یا هیئت مربوطه با تأیید آسیب‌دیدگی هر ورزشکار، ما را موظف به پرداخت هزینه‌های وی می‌کند و الزامی نیست که ورزشکار حتماً از محل تمرین به بیمارستان یا مراکز درمانی منتقل شود. بر موضوع محل آسیب‌دیدن ورزشکار سخت‌گیری نمی‌کنیم، زیرا وظیفه ما حمایت از ورزشکاران است.

رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی استان اصفهان بیان کرد: نیاز به «بیمه ورزشی تکمیلی» نیست، بیمه‌های تکمیلی به‌طور معمول با شرایط ویژه و قیمت‌های بالا افراد را بیمه می‌کنند، اما ما بدون هیچ شرطی و با کمترین هزینه ورزشکاران را بیمه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی که آسیب ورزشکار توسط هیئت مربوطه و پزشک تأیید شود، ورزشکار با مدارکی که پشت کارت بیمه عنوان شده است، می‌تواند هزینه‌های آسیب را پس از بررسی و تأیید، دریافت کند؛ ورزشکاران برای پروسه درمان محدودیت زمانی ندارند و می‌توانند با انجام درمان و ارائه اسناد، هزینه‌های پرداخت‌شده را پس بگیرند.

بارانی عنوان کرد: هنوز بیمه ورزشی میان عموم مردم جا نیفتاده است؛ حتی باشگاه‌هایی که مجوز ندارند اگر بیمه ورزشی شوند و برای ما ثابت شود که آسیب‌دیدگی هنگام ورزش رخ داده است، می‌توانیم به ورزشکار کمک کنیم تا هزینه درمان خود را دریافت کند. بسیار با افراد مختلف کنار می‌آییم تا علاقه‌مندان به ورزش بیشتر شوند و فردی از ورزش زده نشود.

وی تشریح کرد: رسانه باید از مدیران باشگاه‌های ورزشی علت بیمه ورزشی نشدن ورزشکاران را جویا شود، زیرا خدمات بسیار خوبی به ورزشکاران تعلق می‌گیرد. بیمه ورزشی بازیکنان و ورزشکاران حرفه‌ای هیچ تفاوتی با دیگر افراد ندارد و تنها داشتن مربی و سرپرست به ورزشکار حرفه‌ای برای دریافت هزینه‌ها کمک می‌کند.

کد خبر 792926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.