آموزش سفره‌ای غنی برای روح و روان دانش‌آموزان است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش سفره‌ای غنی برای روح و روان دانش‌آموزان است، گفت: اختصاص ۱۰ درصد اعتبار برای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی امروز _دوشنبه دوم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت‌ها تلاش‌های بسیاری برای آموزش و پرورش کشور داشته‌اند و در برهه‌هایی از زمان نیز شرایط و بودجه آموزش و پرورش رو به بهبود بود، اما در حال حاضر ضمن تمام کمک‌ها و حمایت‌ها بودجه آموزش و پرورش در شأن نظام جمهوری اسلامی نبوده و باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: در حاشیه بازگشایی مدارس، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به مردم ایران، دانش آموزان به ویژه معلمان، قطعاً اگر اول مهر و مراسم برگزاری آغاز سال تحصیلی را در کشور نداشته باشیم شاهد این شور و نشاط نخواهیم بود چرا که آغاز سال تحصیلی بوی زندگی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین مجلس دوازدهم ادامه داد: با بیان اینکه ارتباط عمیق با جامعه و احساس نشاط و شادابی در مدارس کشور به خصوص مدارس ابتدایی دیده می‌شود و همه ما باید به آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت توجه ویژه داشته باشیم، بنده احترام ویژه‌ای برای تمام معلمان کشور قائل هستم، چرا که احترام به معلم احترام به انسان‌ها است.

حاجی بابایی اضافه کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی در مورد اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و با توجه به اینکه دولت‌ها تلاش‌های بسیاری برای آموزش و پرورش کشور داشته‌اند و در برهه‌هایی از زمان نیز شرایط و بودجه آموزش و پرورش رو به بهبود بود، اما در حال حاضر ضمن تمام کمک‌ها و حمایت‌ها این بودجه در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و باید افزایش پیدا کند چرا که اختصاص ۱۰ درصد اعتبار و بودجه برای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش کافی نیست به همین دلیل نیز مدارس باید ضمن رونق بیشتر به لحاظ سلامت نیز بهبود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اشاره به نُرم تعداد دانش آموزان در کلاس درس، نُرم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس باید کاهش پیدا کند و تعداد آنان حداقل در شهر تهران بالاتر از ۲۵ نفر نباشد، وجود ۴۰ نفر دانش‌آموز در کلاس نشان از کمبود بودجه آموزش و پرورش دارد.

وی افزود: با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان در مجلس مصوب شده و برای آن بودجه‌ای در نظر گرفته‌ایم که اجرایی شد و قانون رتبه بندی معلمان در کشور اجرایی شد اما متأسفانه دارای نواقصی است که از وزرای جدید درخواست داریم تا این نقایص را برطرف کنند چرا که جلب رضایت معلمان در تعلیم و تربیت بسیار تأثیرگذار است، البته اگر راضی هم نباشند مسئولیت خود را انجام خواهند داد اما انتظار داریم تا آنان را جزو کارکنان برتر کشور ببینیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد کمبود معلم در مدارس کشور، کمبود معلم را از نگاه‌های مختلف می‌توان دید شاید در نگاه برخی از مسئولان کمبود معلم وجود نداشته باشد، اما بنده معتقد به این مسئله نیستم، به این دلیل که باید مدارس را به لحاظ تعداد دانش آموزان و استعدادهای گوناگون متنوع‌تر کنیم تا در دورترین نقاط کشور نیز بتوانیم بهترین و با کیفیت‌ترین آموزش را داشته باشیم، آموزش مانند یک سفره‌ای است که به صورت تمام عیار زینت داده شده و باید به شدت غنی باشد تا آنچه را که تغذیه روحی و روانی دانش‌آموزان برای تعلیم و تربیت نیاز دارند در این سفره فراهم کنیم.

کد خبر 792899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.