تولید و پخش ۵ هزار تن آسفالت در معابر اصلی شهر اراک

شهردار اراک گفت: این نهاد خدماتی با تولید و پخش پنج هزار تن آسفالت در معابر اصلی این شهر در نهضت آسفالت رکورد جدید زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی عصر امروز _دوشنبه دوم مهر_ در یکصد و پنجاه و سومین جلسه صحن علنی شورا اظهار کرد: میزان تولید و پخش آسفالت در معابر اصلی شهر اراک در این یک هفته پنج هزار تن بوده و تا پایان شهریور ۷۹ هزار تن پخش شده است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: در راستای تکریم و بزرگداشت دفاع مقدس که هم اینک در چهل و چهارمین سالگرد آن هستیم، دو اثر موسیقی در سازمان فرهنگی رونمایی شد.

شهردار اراک با بیان اینکه امشب سومین قسمت برنامه پلاک عاشقی از سیمای استان پخش می‌شود تصریح کرد: دیشب تجلیل از جانبازان ۷۰ درصد انجام شد.

محمودی افزود: برای بازگشایی مدارس، مهمترین و بزرگترین کاری که امسال انجام شد، از اسفند سال ۱۴۰۲ توسط سازمان حمل و نقل شهرداری شکل گرفت، مطابق با دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌هایی انجام شد که از وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها ابلاغ شده بود.

وی ادامه داد: پس از هفت ماه تلاش سرویس‌های دانش آموزی که تحت دستورالعمل ابلاغ شده بود، متأسفانه با چالش‌های مواجه است.

شهردار اراک با بیان اینکه همکاران ما در سازمان حمل و نقل مشغول رفع این چالش‌ها هستند، گفت: امید می‌رود بعد از یک مدت کوتاهی در مهر شاهد این باشیم که سرویس مدارس به نقطه‌ای که لازم است، برسد.

محمودی افزود: ورود به ساماندهی سرویس‌های مدارس برگرفته از توافقنامه دو وزارت خانه بوده است که در سال گذشته شهرداری‌ها ملزم به اجرای امورات مورد نظر شده‌اند و ابتکاری از شهرداری اراک یا شورای شهر اراک نبوده ما تنها به دستورالعمل اجرا کردیم که امید می‌رود بتوانیم سرویس‌ها را مرتب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای طرح استقبال از پاییز و پاکسازی معابر نقطه اتکای ما مدارس و سایر فضاهای آموزشی و اطراف این فضاها و راه‌هایی که مرتبط با این فضاها هستند، پاک و رنگ‌آمیزی و خط‌کشی شدند و یک نظافت مضاعفی را مورد نظر قرار داده‌ایم و به نوعی یک خانه‌تکانی شهری صورت گرفت.

شهردار اراک گفت: ادامه عملیات عمرانی در بوستان شهید جنگلی باهنر با اجرای برنامه‌های فرهنگی موجب شد که تقریباً هشت هکتاری که کنار آبشار داریم به پارک خانواده تقریباً تبدیل شده است.

محمودی اضافه کرد: در این پارک بدون اینکه ممنوعیتی برای ورود و خروج افراد داشته باشیم و تنها با انجام مراسم فرهنگی در حضور خانواده‌ها و اقداماتی که پیرامونی اطراف هشت هکتار انجام شده است به این نکته رسیدیم و دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های شارژ اتوبوس برقی آماده شده است اظهار کرد: از ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی خریداری شده در فاز دوم پنج دستگاه حمل شده و ۱۵ دستگاه بعدی در مرحله شماره‌گذاری قرار دارد و در روزهای آینده اتوبوس‌های با رنگ‌های متنوع به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

شهردار اراک افزود: در دره نور الشهدا یک کار فرهنگی تحت عنوان رسم عاشقی برگزار می‌شود و از همه شهروندان دعوت می‌کنم در این مراسم شرکت کنند.

محمودی تصریح کرد: نقشه‌های تأسیسات برقی و آبی دره گردو در حال نهایی شدن است و این مجموعه گردشگری نیاز به یک شبکه خاص برق و آب را خواهد داشت، زیرا دره گردو تقریباً یک شهرک خواهد بود.

کد خبر 792897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.