جذب ۲۸۶ دکترمعلم و حدود ۳۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان از اجرایی‌سازی طرح فرصت مهر در دانشکده‌های دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: از برنامه‌های تحولی دانشگاه می‌توان به نهایی‌سازی جذب ۲۸۶ نفر از دکترمعلمان و قریب به ۳۵۰ عضو هیئت علمی از فراخوان‌های چهار سال گذشته اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش‌وپرورش، رجبعلی برزویی در نشست با کارکنان دانشگاه فرهنگیان با ارائه گزارشی به تشریح اقدامات، عملکرد و چالش‌های این دانشگاه پرداخت.

وی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و وزیر آموزش و پرورش نیز سه اولویت را در شورای معاونان مطرح کرد که یکی از آن‌ها مسئله دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان هم‌اکنون برای نیازهای آموزش و پرورش در چندین سال آینده برنامه‌ریزی‌های لازم را کرده است و یکی از آن برنامه‌های تحولی دانشگاه، دستیابی به مرجعیت و توسعه اثربخش و الهام‌آفرین در حوزه تربیت معلم متناسب با مبانی تربیت اسلامی در سطوح ملی و فراملی است.

برزویی اضافه کرد: تربیت دانش‌آموختگان شامل معلمان، مدیران و سرمایه انسانی برخوردار از شایستگی‌های اسلامی، انقلابی، ایرانی، انسانی، تخصصی و حرفه‌ای نیز از برنامه‌های مدنظر دانشگاه فرهنگیان در چند سال آینده است.

وی به مصوبات دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تدوین و تصویب آئین‌نامه جذب استعدادهای برتر دانشجویی ویژه دانشجویان دانشگاه و طلاب حوزه علمیه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصویب هیئت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان و ترکیب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین و تصویب ساختار دانشگاه در قالب یک دانشگاه ملی و ۳۱ دانشگاه استانی از دیگر برنامه‌های تحولی دانشگاه فرهنگیان است.

در پایان رئیس دانشگاه فرهنگیان از اجرایی‌سازی طرح فرصت مهر در دانشکده‌های دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: طرح فرصت مهر به منظور ارتقای زیست دانشجویی متناسب با شرایط و امکانات دانشگاه در دستورکار است؛ همچنین از دیگر برنامه‌های تحولی دانشگاه می‌توان به نهایی‌سازی جذب ۲۸۶ نفر از دکتر معلمان و قریب به ۳۵۰ عضو هیئت علمی از فراخوان‌های چهار سال گذشته اشاره کرد.

کد خبر 792802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.