حداقل‌ استانداردها و ایمنی در معدن طبس رعایت نشده است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه معدن طبس حداقل‌های استانداردها و ایمنی را رعایت نکرده‌ است، گفت: قرار نیست در اثر رعایت نکردن حداقل استانداردها تعدادی از کارگران جان خود را از دست بدهند، با افزایش سخت‌گیری‌ها در حوزه رعایت استانداردها و ایمنی از بروز اتفاقات مشابه جلوگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا علیزاده در جلسه ستاد مدیریت بحران که در پی حادثه معدن معدن جوی طبس با حضور وزرای کشور، کار و صنعت و نمایندگان مجلس و سایر مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: طبق شواهد موجود، تجمع گاز و انفجارها در شکل عادی در این نوع برداشت در معادن وجود دارد، اما در ظاهر این معدن حداقل‌های استانداردها و ایمنی را رعایت نکرده است.

وی افزود: شاید یک زمان نیم ساعته طول کشیده تا گاز مونوکسید کربن از بلوک C به بلوک B برسد، اما ساده‌ترین اطلاع‌رسانی هم نشده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما به‌عنوان نمایندگان مجلس در کنار دولت موضوع را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد، بیان کرد: قرار نیست در اثر رعایت نکردن حداقل استانداردها تعدادی از کارگران جان خود را از دست بدهند، این طور که ما برداشت می‌کنیم حداقل استانداردها هم در معدن رعایت نشده است.

علیزاده با تاکید بر پیگیری علل بروز حادثه در کمیسیون صنایع عنوان کرد: در حال حاضر منتظر نظر کارشناسی اولیه درباره حادثه هستیم و این اطمینان را به کارگران می‌دهیم که از این پس با افزایش سخت‌گیری‌ها در حوزه رعایت استانداردها و ایمنی شاهد اتفاقی مشابه نباشیم.

وی تاکید کرد: در روند عادی برداشت از معادن بارها تجمعات گازی اتفاق می‌افتد و امر نادری نیست که ابراز بی اطلاعی کنیم که غیرقابل پیش‌بینی بوده است. بی‌تردید اگر نشتی گاز به موقع اطلاع‌رسانی می‌شد، افراد محصور شده در بلوک B محل حادثه را ترک می‌کردند، بنابراین از مسئولان مربوط به‌ویژه وزرای کار، کشور و صمت در خواست دارم این موضوع را مورد رسیدگی و کارشناسی قرار دهند.

کد خبر 792713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.