برترین کشورهای جهان با بالاترین ثروت به ازای هر نفر

سوئیس، لوکزامبورگ، هنگ‌کنگ، ایالات متحده، استرالیا، دانمارک، نیوزلند، سنگاپور، نروژ و کانادا بر اساس میانگین ثروت جهانی، بالاترین ثروت به ازای هر نفر را دارند. این ترتیب با محاسبه میانه ثروت به‌صورت لوکزامبورگ، استرالیا، هنگ‌کنگ، نیوزلند، دانمارک، سوئیس، انگلستان، نروژ و کانادا تغییر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ثروت جهانی در سال ۲۰۲۳ با بازگشت بازارهای سهام جهانی و کاهش تورم، ۴.۲ درصد افزایش داشت. در این میان اروپا، خاورمیانه و آفریقا به قوی‌ترین رشد ثروت دست پیدا کردند، اما نرخ رشد ثروت ایالات متحده به‌طور تقریبی نصف نرخ این مناطق یعنی به میزان ۲.۵ درصد در سال شتاب گرفت.

میانگین ثروت از لحاظ منطقه‌ای در سال ۲۰۲۳ به شرح زیر بود:

اروپا، خاورمیانه و آفریقا: ۱۶۶ هزار دلار برای هر بزرگسال

آسیا و اقیانوسیه: ۱۵۶ هزار دلار برای هر بزرگسال

آمریکا: ۱۴۶ هزار دلار برای هر بزرگسال

برترین کشورهای جهان با بالاترین ثروت به ازای هر نفر

کشورهای برتر جهان بر اساس میانگین ثروت

میانگین ثروت با تقسیم کل ثروت یک کشور بر جمعیت بزرگسال آن به دست می‌آید. این ارقام را می‌توان با ارزش‌های بسیار بالا یا پایین از جمله با ثروتی که میلیاردرها در اختیار دارند، تغییر داد. کشورهایی با بالاترین میانگین ثروت برای هر نفر در سال ۲۰۲۳ عبارتند از:

سوئیس ۷۰۹ هزار و ۶۱۲ دلار

لوکزامبورگ ۶۰۷ هزار و ۵۲۴ دلار

هنگ‌کنگ ۵۸۲ هزار دلار

ایالات متحده آمریکا ۵۶۴ هزار و ۸۶۲ دلار

استرالیا ۵۴۶ هزار و ۱۸۴ دلار

دانمارک ۴۴۸ هزار و ۸۰۲ دلار

نیوزلند ۴۰۸ هزار و ۲۳۱ دلار

سنگاپور ۳۹۷ هزار و ۷۰۸ دلار

نروژ ۳۸۲ هزار و ۵۷۵ دلار

کانادا ۳۷۵ هزار و ۸۰۰ دلار

این آمار از مجموعه داده‌های ۵۶ کشور جهان به دست آمده است که به‌طور تقریبی ۹۲.۲ درصد از جمعیت جهان را پوشش می‌دهند. مطابق با آن سوئیس در رتبه اول قرار دارد و میانگین ثروت هر بزرگسال آن از ۶۸۵ هزار و ۲۲۶ دلار در سال ۲۰۲۲ به ۷۰۹ هزار و ۶۱۲ دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش داشته است.

بیشتر ثروتمندترین کشورهای این لیست، کشورهای کوچک با بخش‌های مالی پررونق از جمله لوکزامبورگ و سنگاپور هستند که از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی قابل توجه و سیاست‌های طرفدار کسب‌وکار سود می‌برند؛ این موارد به افزایش ثروت اقتصادی کمک می‌کند. در سنگاپور سود سرمایه و درآمد سود سهام معاف از مالیات است.

برترین کشورهای جهان با بالاترین ثروت به ازای هر نفر

کشورهای برتر جهان بر اساس میانه ثروت

بر اساس معیار توزیع ثروت میان جمعیت بر مبنای میانه ثروت شرایط متفاوت خواهد بود. میانه ثروت ارزشی است که کل ثروت یک جمعیت را به نصف تقسیم می‌کند، به‌طوری که نیمی از جمعیت بیشترین و نیمی کمترین ثروت را دارند. میانه ثروت به ازای هر بزرگسال بسیار کمتر از میانگین ارقام در بسیاری از کشورها است که این امر شکاف ثروت میان جمعیت‌ها را برجسته می‌کند.

لوکزامبورگ ۳۷۲ هزار و ۲۵۸ دلار

استرالیا ۲۶۱ هزار و ۸۰۵ دلار

بلژیک ۲۵۶ هزار و ۱۸۵ دلار

هنگ کنگ ۲۰۶ هزار و ۸۵۹ دلار

نیوزلند ۲۰۲ هزار و ۵۲۵ دلار

دانمارک ۱۹۳ هزار و ۶۶۹ دلار

سوئیس ۱۷۱ هزار و ۳۵ دلار

انگلستان ۱۶۳ هزار و ۵۱۵ دلار

نروژ ۱۵۲ هزار و ۲۳۳ دلار

کانادا ۱۴۲ هزار و ۵۸۷ دلار

با این معیار لوکزامبورگ، کشوری با بیشترین تراکم میلیونرها در جهان، در صدر قرار دارد. به‌طور تقریبی در مقایسه با ۱.۵ درصد جمعیت میلیونر در ۵۶ کشور مورد بررسی، ۱۶ درصد از جمعیت این کشور ۶۵۳ هزار نفری میلیونر هستند.

استرالیا و بلژیک نیز در رتبه‌های بالاتری نسبت به فهرست میانگین ثروت قرار دارند و داده‌های بلژیک شکاف بسیار کمی را بین میانگین و میانه ثروت نشان می‌دهد. بخشی از این امر به مالکیت بالای املاک و مستغلات در بلژیک نسبت داده می‌شود که ۱۰ درصد از جمعیت آن بیش از یک خانه دارند.

برترین کشورهای جهان با بالاترین ثروت به ازای هر نفر

کد خبر 792680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.