افزایش ۶۶ درصدی سینمای تابستانه

سینمای ایران تابستان سال جاری با افزایش اکران، موفق به جذب حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب شد که این آمار اگرچه رشد ۶۶ درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رقم زده، اما به‌واسطه تعطیلات محرم و صفر، کاهش ۴۶درصدی مخاطب را به‌نسبت بهار امسال شاهد بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سینماهای کشور طی ۳ ماه تابستانی، فراتر از انتظار ظاهر شدند و درحالی که تنها حدود ۲۰ روز عادی را تجربه کردند، موفق شدند تا با جذب ۷ میلیون و ۴۲۳ هزار مخاطب، به گیشه ۴۱۱ میلیارد تومانی برسند. این آمار در شرایطی به دست آمد که حدود ۲۱۳ هزار سانس برای فیلم‌های روی پرده تعریف شد.

این آمار از آن لحاظ برای سینمای تابستانی قابل قبول است که دو ماه از این مدت، با ماه‌های محرم و صفر در تلاقی بود و طی یک ماه دیگر نیز مناسبت‌هایی سبب تعطیلات سینماها شد، بنابراین با در نظر گرفتن این مختصات، می‌توانیم میزان استقبال از سینماها را خوب ارزیابی کنیم.

البته باید توجه داشت که درصد نمایش فیلم‌های پرمخاطب در تابستان، بسیار بالا بود و اگر این فیلم‌ها، در یک شرایط معمولی نمایش داده می‌شدند، بسیار بیشتر از آن چیزی که امروز به دست آوردند، گیشه داشتند.

افزایش ۶۶ درصدی سینمای تابستانه؛ وقتی فیلم‌سوزی منجر به رشد گیشه می‌شود

ترافیک فیلم‌های پرمخاطب سبب شد تا آثار پراقبالی چون پول و پارتی، مفت‌بر، قیف، یادگار جنوب، ملاقات با جادوگر و ساعت ۶ صبح در رقابت فیلم‌های روی پرده نظیر تگزاس ۳، خجالت نکش ۲، مست عشق، تمساح خونی و حتی سال گربه، یک فیلم‌سوزی گسترده به راه بیندازد و دست مخاطب دوستدار کمدی برای تماشای فیلم باز باشد.

در چنین شرایطی بود که سینمای ایران توانست از این فرصت تابستانی، نهایت بهره را ببرد و مخاطبان فصلی خود را از ۷ میلیون نفر عبور دهد تا این آمار، ۶۶ درصد بیشتر از تابستان سال گذشته باشد. البته این آمار نشان می‌دهد که سینمای ایران در فصل تابستان، ۴۶ درصد کمتر از بهار سال جاری موفق به جذب مخاطب شده است.

تیرماه ۲ میلیون و ۲۵ هزار نفر به سینما رفتند که این تعداد مخاطب، گیشه ۱۱۸ میلیاردی را برای سینماها رقم زدند. تعداد مخاطبان مرداد به ۳ میلیون و ۶۳ هزار نفر رسید و گیشه نیز رقم ۱۶۰ میلیارد تومان را دید. این آمار برای شهریور به ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار مخاطب و گیشه ۱۳۳ میلیارد تومانی رسید.

بهترین عملکرد اکران تابستانی به فیلم تگزاس ۳ اختصاص دارد که موفق شد تا با جذب ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار نفر، ۱۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون بفروشد.

پول و پارتی با یک میلیون و ۴۳۹ هزار مخاطب، ۷۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروخت و به رتبه دوم جدول پرمخاطب‌ها رسید.

خجالت نکش ۲ نیز با یک میلیون و ۱۲۹ هزار مخاطب، گیشه ۶۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی را محقق کرد.

افزایش ۶۶ درصدی سینمای تابستانه؛ وقتی فیلم‌سوزی منجر به رشد گیشه می‌شود

رتبه چهارم در اختیار کمدی قیف با ۱۶ روز نمایش قرار دارد که با ۳۲۱ هزار مخاطب، ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخت.

مست عشق توانست اقتدار بهاری خود را به تابستان بکشاند و با ۲۶۹ هزار مخاطب، به گیشه ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برسد.

مفت‌بر که از ۱۵ شهریور به روی پرده رفت توانست با ۲۱۹ هزار مخاطب و فروش ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی‌اش، در رده ششم جدول قرار بگیرد.

یادگار جنوب نیز ۱۹۹ هزار مخاطب داشت و به فروش ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی رسید.

ملاقات با جادوگر نیز توانست ۱۸۳ هزار مخاطب جذب کند و ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بفروشد.

تمساح خونی که از شانزدهم اسفند به روی پرده بود، در زمره ۱۰ فیلم پرمخاطب تابستان قرار گرفت و با ۱۶۴ هزار مخاطب و گیشه ۱۰ میلیارد تومانی در رده نهم قرار گرفت.

دهمین فیلم این جدول، به قلب رقه اختصاص دارد که توانست با جذب ۱۳۶ هزار مخاطب، به گیشه ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی برسد.

۶ ماه مهم و پرامید برای سینمای ایران

سینمای ایران توانست به‌سلامت، ۶ ماه نخست سال جاری را سپری کند. در بازه‌ای که ۳ ماه از ۶ آن با ماه‌های رمضان، محرم و صفر در تلاقی بود و ۳ ماه دیگر نیز متأثر از اتفاق‌هایی چون شهادت ائمه و حادثه بالگرد رئیس‌جمهور همراه شد، توانست با جذب ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار مخاطب، به گیشه ۹۰۸ میلیارد تومانی برسد که به‌طور قطع جلوتر از تحلیل‌ها است و برآیند گیشه ۲۰۰۰ میلیاردی سال جاری را نزدیک‌تر کرده است.

افزایش ۶۶ درصدی سینمای تابستانه؛ وقتی فیلم‌سوزی منجر به رشد گیشه می‌شود

کد خبر 792662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.