ذوب آهن یک-سپاهان یک/ خودخواهی علیه چهارمین برد متوالی سپاهان در دربی

دربی جذاب فوتبال اصفهان در نهایت با نتیجه تساوی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، امروز _یکشنبه اول مهر_ از ساعت ۱۹ تیم‌های ذوب آهن و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

لیگ برتر فوتبال؛ هفته پنجم

دیدار تیم‌های ذوب آهن و سپاهان

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: حدود ۵ هزار نفر

گل‌ها:

آریا یوسفی (دقیقه ۳۱) برای سپاهان

کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۸۳) برای ذوب آهن

اخطار:

فریبرز گرامی (دقیقه ۶۶) از ذوب آهن

هادی محمدی (دقیقه ۵۷)، برایان دابو (دقیقه ۷۶)، محمد مهدی محبی (دقیقه ۸۶) از سپاهان

ذوب آهن: پارسا جعفری، سید محمد قریشی، فریبرزگرامی، رامتین سلیمان زاده، امیرحسین جدی، پدرام قاضی پور (۷۰- گریگول چابرادزه)، محسن آذرباد، فردین یوسفی (۷۰- کمال کامیابی‌نیا)، مهدی ممی زاده (۷۰- حسن شوشتری)، مجید علیاری و سبحان خاقانی (۵۶- امید لطیفی)

سرمربی: محمد ربیعی

سپاهان: پیام نیازمند، هادی محمدی (۶۲- محمد دانشگر)، حسین گودرزی، رضا اسدی (۶۲- جواد آقایی‌پور)، برایان دابو (۸۵- ابوبکر کاما را)، مهدی لیموچی، سیدمحمد کریمی، آریا یوسفی، محمدمهدی محبی، محمدامین حزباوی، وحدت حنانوف

سرمربی: ژوزه مورایس

داور وسط: احمد محمدی

شرح بازی:

هفتاد و پنجمین دربی فوتبال اصفهان در حالی آغاز شد که ابتدا این ذوب‌آهن بود که در ده دقیقه ابتدایی بازی عملکرد بهتری داشت و با موقعیت‌هایی که روی دروازه سپاهان به وجود آورد این شانس را داشت که به گل برسد. با گذشت دقایق ابتدایی، اما سپاهان رفته رفته به بازی مسلط شد و پس از اینکه چند موقعیت خوب را روی خود خواهی مهاجمان خود از دست داد، این آریا یوسفی بود که روی یک حرکت در عمق گل اول بازی را به ثمر رساند.

ذوب‌آهن که بازنده به رختکن رفته بود در نیمه دوم با تفکر هجومی وارد زمین شد و در سوی دیگر سپاهان با ارائه یک بازی دفاعی، مانند بازی‌های قبلی خود به دنبال حفظ یک گل برتری خود بود. سپاهان که روی ضد حملات فرصت‌های خوبی برای به پایان رساندن بازی با رساندن اختلاف به دو گل داشت قربانی خود خواهی مهاجمان خود شد تا اختلاف تا دقایق پایانی حداقلی باقی بماند و این ذوب آهن باشد که شانس به تساوی رساندن بازی را داشته باشد. سبزپوشان ذوب‌آهن در نهایت نیز به لطف تعویض‌های متوالی ربیعی ورق را به سود خود بازگرداندند، جایی که در دقیقه ۸۳ روی اشتباه حردانی و ارسال باغبان از سمت چپ، کامیابی‌نیا گل تساوی را به ثمر رساند.

تلاش دو تیم در دقایق باقیمانده بازی می‌توانست با گل همراه باشد، اما تساوی یک بر یک نتیجه نهایی این بازی بود و بدین ترتیب سپاهان هم از رسیدن به چهارمین برد متوالی در دربی‌ها باز ماند و هم پس از چهار پیروزی متوالی در لیگ، بالاخره متوقف شد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۳۱- سپاهان) - توپ در پشت محوطه جریمه به اسدی رسید و او با سپردن توپ به آریا یوسفی که در سمت راست محوطه جریمه بود، زمینه ساز گلزنی یوسفی پس از پشت سر گذاشتن مدافع مستقیم شد.

۱-۱ (دقیقه ۸۳- ذوب آهن) - باغبان با دریبل حردانی ارسال بلندی از سمت چپ داشت تا در تیر دور کامیابی‌نیا با کنترل و ضربه نهایی، گل تساوی را به ثمر برساند.

دقایق حساس:

دقیقه سه- روی پرتاب اوت بلند قریشی نیازمند به طور ناقص توپ را دفع کرد اما پشت محوطه جریمه توپ به ممی‌زاده رسید که ضربه او در شلوغی محوطه جریمه مجدد توسط نیازمند این بار با پا دفع شد.

دقیقه ۱۳- روی پاس در عمق یوسفی، اسدی در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما در حالی که تنها دروازه‌بان را در پیش داشت ضربه‌اش به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و موقعیت طلایی سپاهان از دست رفت.

دقیقه ۱۹- کرنر ارسالی کوتاه کریمی با پاس رو به بیرون لیموچی همراه شد اما در نهایت شوت دابو از پشت محوطه جریمه با اختلافی کم از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸- روی یک ضربه ایستگاهی، شوت محکم و کاتدار فریبرز گرامی از فاصله‌ای ۳۰ متری را نیازمند با مشت دفع کرد.

دقیقه ۶۰- امید لطیفی با یک چرخش در پشت محوطه جریمه خود را در موقعیتی خوب در محوطه جریمه سپاهان قرار داد اما ضربه نهایی او در چارچوب نبود و از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸- توپ برگشتی روی یک ضربه ایستگاهی به حنانوف رسید اما شوت محکم او را پارسا جعفری با واکنشی عالی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۸- ارسال چابرادزه از سمت راست با ضربه سر علیاری همراه شد اما نیازمند با واکنشی دیدنی توپ را روی خط دروازه مهار کرد.

دقیقه ۷۹- ارسال زمینی از سمت راست این بار به امید لطیفی رسید که شوت او را این بار نیازمند با واکنشی بهتر از دفعه قبل دفع کرد.

دقیقه ۸۲- سپاهان فرصت فوق‌العاده برای زدن گل دوم را داشت و در حالی که محبی فرصت استثنایی برای گلزنی در مقابل دروازه خالی به وجود آورد و حردانی قصد گلزنی داشت، آقایی‌پور پای حردانی را زد تا این فرصت از دست برود.

اتفاق ویژه:

گل کمال کامیابی‌نیا که بازی را به تساوی کشاند صدمین گل تقابل‌های لیگ برتری سپاهان و ذوب آهن بود.

بهترین بازیکن:

پیام نیازمند با چند واکنش فوق‌العاده بهترین بازیکن در این دیدار بود.

کد خبر 792583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.