ضرورت برخورد قاطع با عاملان آتش‌سوزی جنگل‌ها

رئیس شورای قضائی لرستان وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های استان را بحرانی اعلام کرد و گفت: با عاملان آتش‌سوزی جنگل‌ها برخورد قاطع و بدون اغماض صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام سعید شهواری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم به‌خاطر از بین بردن زمینه‌های وقوع جرم است، اظهار کرد: طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) به‌خاطر شناسایی دانش‌آموزان در معرض آسیب است و مهم‌ترین جایی که باید برای پیشگیری تمهید مقدمه کرد و سطح آگاهی را بالا برد آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به اینکه این طرح هنوز یک سری از مدارس استان را پوشش نداده است که باید ظرف مهلت ۳۰ روز کل مدارس استان تحت پوشش این طرح قرار گیرند، افزود: در گام نخست باید دانش‌آموزان در معرض آسیب را شناسایی و بانک اطلاعاتی آن‌ها را تشکیل داد و سپس آن‌ها را به نهادها و مراکز حمایتی معرفی کرد.

رئیس شورای قضائی لرستان با تأکید بر اینکه هر یک از اعضای عضو نماد وظیفه دارند در جلسات آن شرکت کنند، خاطرنشان کرد: دبیرخانه نماد مکلف است ماهانه تشکیل جلسه داده و اعضا را دعوت کرده و در صورت همکاری نکردن اعضا در شرکت در جلسات و اجرای مصوبات آن‌ها را به دادگستری معرفی کند تا تحت عنوان ترک فعل به آن‌ها برخورد شود.

رئیس شورای قضائی استان تأکید کرد: باید آمار دقیق دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل احصا شده و توسط مراجع و مراکز حمایتی شرایط ادامه تحصیل آن‌ها فراهم شود.

شهواری وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های استان را بحرانی اعلام کرد و گفت: باید دستگاه‌های متولی وسایل مناسب اطفا را تهیه کنند و همچنین علت آتش‌سوزی‌ها شناسایی و با مسببان برخورد قاطع و بدون اغماض صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی مناطق حادثه‌خیز و مستعد آتش‌سوزی و اتخاذ تصمیمات کاربردی و اختصاص امکانات مناسب با آن مناطق ضروری است، تأکید کرد: همه مأمورین دولتی اعم از لشکری، کشوری و شهرداری‌ها باید در زمان آتش‌سوزی‌ها همکاری لازم را با مأمورین جنگلبانی داشته باشند و در صورت مسامحه و قصور، قانون مجازات پیش‌بینی کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان در رابطه با سامانه پنجره واحد زمین، بیان کرد: دبیرخانه سامانه پنجره واحد زمین باید در منابع طبیعی باشد و با همه اداراتی که در مهلت مقرر شده توسط همین شورا املاک خود را در این سامانه ثبت نکرده‌اند برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی بر راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی توسط دادستانی، بهزیستی و شهرداری تأکید کرد و افزود: این مرکز بایستی ظرف ۴۵ روز آینده راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری شود.

کد خبر 792523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.