پرداخت ۸۰ درصد پول گندمکاران/ خرید تضمینی به حدود ۱۲ میلیون تن رسید

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی گفت: تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۸۰ درصد مطالبات گندمکارانی که محصول خود را به مراکز رسمی دولتی تحویل داده‌اند، پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت جهادکشاورزی، سهراب سهرابی اظهار کرد: تا صبح امروز _یکشنبه یکم مهر_ ۱۱ میلیون و ۹۷۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۶۳۴ هزار تن معادل ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ارزش گندم خریداری شده را ۲۱۱ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۸۰ درصد مطالبات گندم کارانی که محصول خود را به مراکز رسمی دولتی تحویل داده‌اند، پرداخت شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پرداخت بقیه پول کشاورزان پیگیری می‌شود، تصریح‌کرد: اکنون در اواخر خرید تضمینی گندم هستیم.

سهرابی گفت: با پیش‌بینی حدود ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم، همه نیاز کشور تأمین می‌شود.

وی افزود: نیاز سالیانه کشور به گندم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که از این میزان، ۱۰ میلیون تن نیاز گندم نان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن نیاز صنف و صنعت است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی درباره بذر گندم گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار تن انواع بذر اصلاح شده در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده خریداری شده است.

سهرابی ابراز امیدواری کرد امسال با تولید بیش از ۱۵ میلیون تن گندم، جشن خودکفایی بگیریم.

کد خبر 792501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.